Officieel: Hyundai IONIQ 5 N EV 650 pk hot hatch (2023)Na maanden en jaren van ontwikkeling presenteert Hyundai eindelijk – en met enige fierheid – de 650 pk sterke IONIQ 5 N speelvogel!

Hieplaaaa, het lange wachten (en vooral de langgerekte teasercampagne) is duidelijk beloond. Want de eerste zuiver elektrische speelvogel (N EV?) van Hyundai raakt per direct de juiste snaar. Al biedt de IONIQ 5 in (vernieuwde) basisvorm eigenlijk al een zeer solide basis…

Maar alles kan altijd beter. En krachtiger. En sportiever. Zo bewijst toch deze IONIQ 5 N! Op visueel vlak ligt hij alvast een pak dichter bij het asfalt en werd de spoorbreedte aangedikt (+5 cm). Rondom prijken er 21” velgen en misschien interessanter, sportief Pirelli P-Zero rubber en krachtige remschijven! Net zoals de andere Hyundai N producten is deze speelvogel in de frisse Performance Blue tint verkrijgbaar. Desgewenst zelfs in een matte vorm! Binnenin vinden we sportzetels terug in combinatie met de nodige sportieve details/materialen.

Hyundai IONIQ 5 N is maar liefst 650 pk sterk!

Nog steeds 2.000 kg zwaar maar wel tik je 100 km/u aan in 3,4 seconden. En pas bij 260 km/u is de topsnelheid bereikt. Dit dankzij een systeemvermogen van maar liefst 650 pk! Toch in de N Grin Boost modus (10 seconden). Anders produceren de twee elektromotoren slechts 609 pk…

De IONIQ 5 N krijgt een 84 kWh accupack mee wat dus groter is dan bij de reguliere IONIQ 5’s (58 kWh of 77,4 kWh). Het rijbereik wordt pas later gecommuniceerd, we gokken op een goede 400 km. Laden lukt sowieso supersnel (max 350 kW).

Behalve de looks en de performante aandrijflijn is de Hyundai IONIQ 5 N ook voorzien van allerhande hardware én software om vooral veel rijplezier te creëren. Dit zowel op als naast het circuit! Denk aan N Drift Optimizer, Torque Kick Drift, N Torque Distribution, N Brake Regen, N Road Sense en zelfs N Active Sound+.

Aanvullende informatie zoals een Belgische prijs en een lanceringsdatum verwachten we spoedig.