Officieel: Nissan GT-R NISMO update R35 (MY24)Met een opgewaardeerde MY24 versie start de Nissan GT-R (NISMO) met een nieuw hoofdstuk in zijn succesvolle carrière!

Reeds 16 jaar (!) draait de huidige Nissan GT-R (R35) generatie al mee. Doorheen de jaren werd Godzilla wel (bijna) jaarlijks getrakteerd op interessante model year updates. Kwestie van zijn smakelijk succesverhaal aantrekkelijk te houden. En de concurrentie ook bezig te houden!

De nieuwe Nissan GT-R (MY24, Model Year 2024) krijgt een nieuwe voorbumper mee die een pak aërodynamischer moet zijn. Ook achteraan werden de bumpers gewijzigd met het oog op een gunstigere stroomlijn. In het geval van de hardcore GT-R NISMO prijkt er een nieuwe achtervleugel achterop, nog steeds in een behoorlijk imposant formaat. De motorkap blijft uit lichtgewicht koolstofvezel bestaan. Binnenin blijven de MY24 updates beperkt tot volwaardige Recaro kuipzetels uit koolstofvezel. Toch voor de NISMO variant!

De intussen beroemde 3.8-liter twinturbo V6 levert nog steeds 570 pk (GT-R) of 600 pk (GT-R NISMO). Ook de vierwielaandrijving en 6-traps automaat blijven op post. Nissan benadrukt diverse inspanningen op vlak van ophanging en ongewenste geluiden/vibraties. Dit om het comfortgehalte op pijl te houden! De keramische remschijven zorgen voor een adequate hoeveelheid stopkracht.

Jammer maar helaas, de Nissan GT-R (MY24) blijft voorbehouden voor de thuismarkt. In België (en heel Europa) is het namelijk niet meer wenselijk om zo’n CO2 bom te verkopen. Al spraken ze niet zo lang geleden wel over een zuiver elektrische GT-R (R36) opvolger…

Lees hier onze rijtest met de Nissan GT-R (MY19) en GT-R Track Edition (MY20)!