Land Rover Discovery Sport
Land Rover voorziet de nieuwe Discovery Sport van een 2.0-liter Ingenium turbodiesel.

Hoewel we laatstleden nog heel tevreden waren over de 2.2-liter diesel in de Jaguar XF R-Sport, vervangt Land Rover de krachtbron in de Discovery Sport door de 2.0-liter Ingenium turbodiesel die ook al de Jaguar XE vervoegde. De EU6-compatibele krachtbron zal beschikbaar zijn in twee versies: een variant met 150 pk/380 Nm en ietwat opgepept met 180 pk/430 Nm.

Die laatste stuurt de Discovery Sport in amper 8,9 seconden naar 100 km/u (automaat). Met manuele zesbak vermindert het verbruik dan weer naar 4,9 liter/100 km (129 g/km CO2), wat voor een SUV (op papier) best impressionante waarden zijn.

De nieuwe motorisatie van de Discovery Sport zal ook visueel te herkennen zijn, want achteraan komt een blauwe “Sport” badge die aangeeft dat het de meest ecologische variant is van het gamma. Daarom krijgen de 18-inch aluminium velgen ook banden met lage rolweerstand en werden de transmissieverhoudingen afgesteld op zuinig kilometers malen. Een versie met voorwielaandrijving komt er ook nog aan.