Kooptip: Lamborghini Reventon Roadster
Ben je op het Autosalon van Frankfurt in 2009 net die Lamborghini Reventon Roadster ontglipt? Grijp dan vlug deze mooie occasie!

In 2007 kreeg de wereld de meest agressieve Lamborghini ooit te verwerken. De inspiratie vonden de Italianen bij de luchtmacht en gevechtsvliegtuigen, de techniek kwam over van de Murciélago. Het is misschien wat oneerbiedig te zeggen over het werk dat Lamborghini in de Reventon’s stak, maar voor een miljoen euro mag je toch wel wat meer verwachten dan een unieke bodykit.

Toch vonden de 20 Reventón Coupes bijzonder snel een eigenaar en die maar al te blij waren met hun speeltje. Naast Coupe’s is er ook een grote afzetmarkt voor dakloze supercars, daarom dat er ook 20 Reventon Roadsters naar buiten kwamen. Daarvan werden er slechts 15 effectief verkocht, waarvan nog eens 3 het stuur aan de verkeerde kant kregen. Het enige niet-Aziatische exemplaar van die linksgestuurde Lamborghini Reventon Roadsters staat nu te koop bij Supervettura in Engeland, een specialist inzake exotische supercars én de officiële Koenigsegg verdeler voor het Verenigd Koninkrijk.

Met slechts 1.000 mijl op de teller doe je geen slechte zaak, al zal het verwonderlijk zijn mocht je deze Roadster te gaan gebruiken als daily driver. Had je in oktober 2009 een bestelbon kunnen tekenen in Sant’Agata, dan moest je slechts €1.100.000 betalen, terwijl deze occasie de jouwe pas is na het betalen van 1.3 miljoen euro. Net zoals alle verkochte Reventon Roadsters kreeg je geen keuze in de koetswerkkleur, Lamborghini besloot dat het Platinum Matt Silver moest wezen. Dat is overigens een andere kleur dan de Coupe, door de open dak moest de wagen een ander gevoel oproepen volgens de Italianen.

Voor die prijs kan je wel enkele Aventador’s kopen, maar als geld geen probleem voor je vormt, kan je soms wel op die vervelende gelimiteerde producties botsen. Met die brute V12 achterin kan je vandaag de dag nog steeds mee met de huidige generatie sportwagens. Maar liefst 670 paarden staan te trappelen om hun kunsten tentoon te stellen, voor de veiligheid richting alle wielen. Hierdoor kan je in 3,3 tellen al voorbij het eerste honderdtal razen, al benader je deze kostelijke investering best met wat voorzichtigheid.

Het interieur komt over van de gesloten Reventon en onderscheid zich gelukkig toch nog voldoende van een normale Murciélago. Dankzij het unieke TFT scherm waan je jezelf elke rit weer in een F16, maar of dat gevoel het prijskaartje rechtvaardigt, moet je zelf uitmaken. Interesse in deze unieke kans? Laat dan iets weten aan de heren van Supervettura en vergeet ons niet uit te nodigen voor een ritje!