Range Rover Evoque vijfdeurs
Dit is de vijfdeurs versie van de Range Rover Evoque, de wagen is onthuld voor zijn officiële onthulling op het autosalon van LA.

Wanneer de Evoque onthuld werd als Land Rover LRX Concept in 2008, was het idee om de sportiviteit van een tweedeurs coupé te combineren met een soft-roader. Sinds de bazen bij Land Rover wel graten zagen in dit concept, is beslist om de uiteindelijke productieversie te positioneren als een meer praktische, familie-vriendelijke versie van het concept, dit om de verkoop van het model te maximaliseren.

Ten opzichte van de driedeurs zijn er maar weinig verschillen qua dimensies en details, het grootste verschil vinden we in de hoogte van het dak. Het vijfdeursmodel is 30 mm hoger dan het driedeursmodel, de daklijn loopt net als bij de driedeurs licht af naar achter. Daarnaast is het windscherm 60 mm langer en vinden we een aangepaste laadklep terug. Het hogere dak zorgt voor 30 mm meer hoofdruimte vooraan, en 40 mm meer hoofdruimte achteraan. Als laatste weegt het vijfdeursmodel 30 kilogram meer dan het driedeursmodel.

Land Rover heeft ook aangekondigd dat alle Evoques standaard zullen beschikken over een adaptieve ophanging die onder de naam MagneRide verkocht zal worden, hierdoor verbetert de bestuurbaarheid van de wagen. Het vijfdeursmodel krijgt hetzelfde motorgamma als de driedeurs, een 2.2 liter turbodiesel met 150 of 190 pk en een 2.0 turbobenzine met 240 pk. Deze zijn telkens beschikbaar met tweewiel- of vierwielaandrijving. Er zijn drie uitrustingsniveaus beschikbaar: Dynamic, Prestige en Pure. De startprijs van de Evoque bedraagt 35.000 euro.