Citroen C4 Facelift 2015Citroën presenteert in Brussel de vernieuwde C4 als wereldpremière, ook kunnen we voor het eerst kennis maken met het DS submerk!

Recentelijk werd de Citroen C4 nog in het nieuw gestoken, al bemerk je daar aan de buitenzijde niet bijster veel van. Vooraan werd er LED verlichting geïntroduceerd, achteraan krijg je nieuwe lichtblokken en de catalogus werd iets kleurrijker dan voordien. Ook het interieur kreeg een update inzake materiaalkeuze en afwerking, net zoals de ondertussen achterhaalde 7″ navigatie- en multimedia-eenheid. Onder de motorkap zit er een grotere vernieuwing, zo komen er nieuwe krachtbronnen bij die de EURO6 normen voldoen zoals de PureTech 110 pk en 130 pk! Dieselfans opteren voor de BlueHDI met 100 of 120 pk!

Daarnaast vinden we ook de C1 terug op de stand van het merk met de Dubble Chevrons, zowel als drie- en vijfdeurs te verkrijgen terwijl zonnekloppers ongetwijfeld voor de Airscape cabrioversie gaan! Dankzij de compacte eigenheid, klein-maar-fijne motoren en een leuk aanbod inzake personalisatie is de C1 de gedroomde stadswagen, ware het niet dat het A-segment de laatste jaren stevig aandikt werkt met interessante spelers!

 

De gekke C4 Cactus – met plastieken beschermkussens op de zijkant – tekent natuurlijk ook present in Paleis 4, net zoals de C4 Picasso die sterke verkoopcijfers wist te scoren tijdens de eerste maanden van de commercialisatie. De iets oudere Citroën C3 Picasso, Berlingo, C5 en C5 Tourer mochten natuurlijk niet ontbreken. De sportievelingen kunnen dan weer even wegdromen bij de C-Elysée WTCC bolide, tijdens het afgelopen seizoen werden er maar liefst 10 overwinningen én de titel gescoord.

Zuiver theoretisch gezien is dit 93ste Autosalon er eentje voor de lichte bedrijfsvoertuigen, met de nieuwe Jumper hebben de Fransen alvast het antwoord op de veeleisende ondernemers die ons land telt. Volgens Citroën combineert hij de beste knowhow van ’t merk met een frisse looks zonder de veiligheid en efficiëntie te verwaarlozen.

Een écht bijzondere nieuwigheid is de aanwezig van het DS merk. Vroeger was dit een synoniem voor de meest origineel vormgegeven auto’s van Citroën, nu wil het zich gaan lostrekken en proberen wedijveren met de grote premiumjongens. Op de Heizel zal de Divine DS concept alvast heel wat harten doen slaan, hopelijk volgt er snel een productiemodel uit deze stijlstudie. De vernieuwde DS3 en DS3 Cabrio werden in september nog voorgesteld in Parijs, te Brussel vieren ze de komst van een nieuw kleur: smaragdgroen. Ook de DS4 en DS5 zijn natuurlijk van de partij, de andere DS producten (DS5 LS en DS6) zijn (momenteel nog) voorbehouden voor onze Chinese vrienden. Een oldschool DS uit ’55 zorgt voor een streepje nostalgie.