Tesla Model S
In Frankfurt ging voor Tesla de Model S in première, de elektrisch aangedreven Sedan heeft een rijbereik van 483 km en sprint van 0 naar 100 km/u in 5,6 seconden.

Elektrisch aangedreven auto’s zijn al lang niet meer de lelijke eendjes uit autoland, eerst was er de Fisker Karma die als strakke vierdeurscoupé verkocht wordt en nu kunnen elektrorijders ook kiezen voor een sedan. De Tesla Model S oogt erg compromisloos en heeft een erg mooie daklijn en een scherpe neus. Het plaatje lijkt dan ook volledig te kloppen, alleen jammer dat het interieur nog niet vrijgegeven wordt. In Frankfurt vonden we een volledig kaal interieur terug.

De Tesla Model S wordt aangedreven door een batterijpakket met 8.000 cellen, deze geven de wagen een actieradius van 483 km. De batterijen werden op de bodem van de wagen geplaatst zodat er nog veel plaats over blijft voor de passagiers en de koffer.

Dat gewichtsbesparing belangrijk is bij een milieuvriendelijk auto is vanzelfsprekend, de Model S weegt zo’n 1.735 kilogram en maakt gebruik van aluminium voor het koetswerk. De weerstandscoëfficiënt blijft daarnaast beperkt tot 0.27, wat zelfs lager is dan de Tesla Roadster. De richtprijs van de Tesla Model S ligt op 43.000 euro.

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S

Frankfurt 2009 Tesla Model S