Officieel: Range Rover Sport P400e plug-in hybrid (2017)Land Rover heeft met de gloednieuwe Range Rover Sport P400e eindelijk z’n eerste plug-in hybride SUV (64 g/km CO2) in het gamma!

We hadden de plug-in hybride al verwacht bij de laatste facelift – mét viercilinder benzinemotor – maar Land Rover hield het goede nieuws nog even voor hunzelf. Nu komen de prestigieuze Britten naar buiten met hun eerste stekkerhybride, zijnde de Range Rover Sport P400e met een CO2 uitstoot van slechts 64 g/km.

Deze combineert de 300 pk sterke 2.0-liter benzinemotor met een 116 pk sterke elektromotor en een 13,1 kWh batterij. Daarmee heeft hij een totaal vermogen van 404 pk / 640 Nm ter beschikking én kan hij zuiver elektrisch maximaal 51 km ver rijden. Het opladen duurt ongeveer 7,5 uur aan een regulier 230V stopcontact, aan een wallbox/snellader gaat het minstens dubbel zo snel.

Zoals het een échte Range Rover beaamt blijft deze Sport P400e trouw aan zijn vierwielaandrijving, comfortabele ZF 8-traps automaat, ruim/kwalitatief interieur én terreinkwaliteiten, daarvoor is het Terrain Response systeem wel ietwat afgesteld op het extra gewicht van de elektrosetup. Uiterlijke verschillen zijn er niet op de laadklep vooraan. De Range Rover Sport P400e doet 0-100 km/u in 6,7 seconden en heeft een topsnelheid van 220 km/u.

Bestellen is vanaf NU mogelijk aan een vanafprijs van €88.500!