Citroën is druk bezig met het testen van haar populaire monovolume.

De volgende generatie Picasso werd al meermaals gespot deze winter, maar zou nu in een concreter stadium verkeren en inmiddels zijn er al meer details bekend. De nieuwe Picasso komt er terug in korte en lange versie, die laatste krijgt de naam Grand Picasso. Nieuw is dat de Grand Picasso enkele centimeters langer wordt om plaats te maken voor schuifdeuren in plaats van gewoon scharnierende deuren. Dit uiteraard om de instap naar de derde zetelrij te vergemakkelijken. Hopelijk wordt het design hierdoor niet al te veel gecompromitteerd, iets wat bij de Ford Grand C-Max toch wel een beetje het geval is.

Op technisch vlak verwachten we weinig nieuws, op een hybridevariant na. Het motorenpallet zal dus bestaan uit de bekende 1.6 VTi (120 pk) en 1.6 THP (156 pk) en onder de diesels de 1.6 e-HDi (112 pk) en de tweeliter HDi (150 pk). De nieuwe Picasso komt er snel. Naar alle waarschijnlijkheid volgt de voorstelling na de zomer op de Mondial de l’Automobile in Parijs. Wist je trouwens dat Citroën voor de naam Picasso betaalt? Inderdaad, de nabestaanden van de grote kunstenaar pikken nog een aardig graantje mee bij elk verkocht exemplaar. (via: Carscoop)