Nog meer nieuws van Volkswagen, volgens Germancarblog werkt VW aan een nieuw logo. Het zal er komen samen met de Golf VI. Het logo blijft in de grille maar zal groter worden en tegelijk ook een 3D look krijgen waarbij de V en de W uit de ring komen.
Gerelateerde artikels
Met de futuristische ID Code Concept wil Volkswagen haar Chinese klanten enthousiasmeren met een fris design, innovatieve technologieën en snelle ontwikkeling.
Op de Auto China 2024 (lees: Autosalon van Shanghai) toont Volkswagen met enige fierheid de knappe ID Code Concept. Met deze design-showauto gunt VW een glimp van een nieuwe designtaal en technologiestandaard voor toekomstige VW modellen in China. Kwestie van het (gigantische) economische potentieel van deze markt naar waarde te schatten…
Met een aangescherpte merkbeleving wil Volkswagen – na reeds 40 jaar Chinese aanwezigheid – proberen om nieuwe klantengroepen aan te boren. Zo lanceren ze hier spoedig het elektrische ID UX submerk waarmee ze mikken op jongere klanten. Daarvoor zullen ze inzetten op hippe maar vooral volledig elektrische en “lifestylegeoriënteerde” modellen! Inderdaad, zoals de ID5!
Tegen 2030 willen de Duitse autobouwer uit Wolfsbrug hier (ruim gerekend) meer dan 30 nieuwe modellen lanceren. Onder de made in China noemer zetten ze volop in op lokale technologische ontwikkeling, een eigen R&D centrum (Anhui) en partnerschappen (XPENG, Horizon Robotics en Thundersoft) wat moet resulteren in kortere ontwikkelingscycli.
Of toekomstige Volkswagen modellen in Europa eveneens designelementen zullen overnemen van de ID Code Concept is niet direct duidelijk. Deze zal op termijn resulteren in een groot SUV EV productiemodel. Eentje die ontworpen is om volledig autonoom te rijden (level 4)!
Met een aangedikte Volkswagen ID4 testen ze bij Politie Gent de inzetbaarheid van een zuiver elektrisch interventievoertuig.
Op termijn zullen we allemaal zuiver elektrisch (moeten) rijden … en dus ontsnappen ook de politiediensten niet aan de EV switch. De Gentse Flikken hebben reeds zuiver elektrische modellen in hun wagenpark. Al worden deze momenteel enkel ingezet bij tweedelijnsopdrachten zoals voor de wijkwerking of gewone dienstverplaatsingen. Daar komt vanaf mei verandering in want met twee Volkswagen ID4 Pro Performance SUV modellen test Politie Gent de haalbaarheid (“proof of concept”) van een EV politiewagen. Dit zowel voor de interventiedienst als de afhandeling van de 112 noodoproepen!
Op basis van de actieradius, snellaadcapaciteit en de praktische aspecten (voldoende binnenruimte + grote koffer) van de Volkswagen ID4 heeft de Gentse Politie een nieuw elektrisch interventievoertuig ontwikkeld dat uitvoerig zal getest worden. Dit direct in twee verschillende uitvoeringen, eentje anoniem en eentje voorzien van officiële bestickering. De gekende signalisatie (lees: zwaailichten) binnenin te installeren resulteert alvast in een betere aerodynamica. En zo dus een efficiënt gebruik van beschikbare energie van het voertuig!
Of Politie Gent binnenkort (frequenter) met de Volkswagen ID4 zal rijden moet de toekomst uitwijzen. Als gewone burger kan je bij de lokale VW verdeler alvast terecht voor de vernieuwde ID4. Die heeft een Belgische vanafprijs van 44.990 euro voor de 170 pk sterke Pure uitvoering. Deze doet 9 seconden over de 0-100 km/u sprint en haalt maximaal 160 km/u.
Volkswagen geeft (interessante!) informatie vrij omtrent de vernieuwde (zuinige) Golf eHybrid plug-in hybride facelift die nu zuiver elektrisch tot 120 km ver kan rijden.
Qua looks oogt hij misschien (ietwat) zoals voordien, op technologisch vlak profiteert de iconische Volkswagen Golf op diverse vlakken van een deugddoende facelift. Het aanbod is zodanig ruim dat er voor ieders profiel wel een passende Golf uitvoering voorhanden is. Misschien is dat wel een deel van het immense succesverhaal?!
Ook de zuinige Volkswagen Golf eHybrid plug-in hybride ondergaat eenzelfde facelift met aangepaste bumpers, moderner interieur en nieuwe technologie. De Golf PHEV aandrijflijn vertrekt wederom van de 1.5-liter TSI viercilinder benzinemotor. Deze krijgt het gezelschap van een 6-traps DSG automaat en elektromotor. Goed voor een systeemvermogen van (opnieuw) 204 pk.
Wel stijgt de batterijcapaciteit naar 19,7 kWh (ipv 10,6 kWh), met de nieuwe batterij loopt het zuiver elektrische rijbereik zowaar op tot 107 à 120 km! Nadien kan je laden aan driefasig 11 kW AC of zelfs snelladen aan 50 kW DC. Met een volle batterij én benzinetank zou de actieradius ongeveer 1.000 km bedragen. Toch mits je een rustige rijstijl hanteert.
Wanneer de 204 pk sterke Golf PHEV uitvoering niet zou volstaan … is er nog de Golf GTE plug-in hybride, nu 272 pk sterk! Naar goede gewoonte met een meer sportieve vormgeving/details. Jammer genoeg is er (momenteel?) geen sprake van een praktische Golf Variant eHybrid of Golf Variant GTE koetswerkvorm.
Ergens deze zomer zal de vernieuwde Golf eHybrid facelift opduiken bij de lokale Volkswagen verdeler. Een Belgische prijs werd nog niet vrijgegeven.