Officieel: Nissan Qashqai e-Power 188 pk (2022)De nieuwe generatie Nissan Qashqai had reeds mild hybride benzinemotoren, nu komt daar de zuinige en vooral vernuftige e-Power aandrijflijn bij!

De nieuwe Nissan Qashqai was bij zijn lancering enkel voorzien van een 1.3-liter benzinemotor, 140 pk of 158 pk sterk. Dakzij Mild Hybrid ondersteuning bleef het verbruik ietwat beperkt zonder echt records te breken. Het dieselaanbod werd geschrapt en voor een zuiver elektrische variant moet je richting de Ariya. Toch vergroot Nissan nu het motorengamma van de Qashqai met de innovatieve e-Power aandrijflijn.

Zonder te vervelen met een (te) diepgaande technische analyse, de Qashqai e-Power heeft een 100% elektrische aandrijflijn maar haalt zijn energie uit een generator (ipv batterijpack). Die stroombron is er in de vorm van een 1.5-liter driecilinder turbobenzine die tot 188 pk / 330 Nm kan genereren. Dit zonder stekker!

Al het vermogen loopt richting de voorwielen, zowaar zonder transmissie. Onder voorbehoud van homologatie spreekt Nissan van beperkt verbruik (5,3 liter) en uitstoot (119 g/km CO2).

Net zoals bij een klassieke EV moet de Nissan Qashqai e-Power ook soepel en vooral ogenblikkelijk accelereren. Dankzij doorgedreven remenergierecuperatie in de e-Pedal Step modus kan je met louter het gaspedaal rijden, accelereren en afremmen. Toch na enige gewaarwording.

Belgische prijzen werden (nog) niet gecommuniceerd, wel dat de e-Power aandrijflijn deze zomer het Nissan aanbod vervoegd.

Lees hier onze rijtest met de nieuwe Nissan Qashqai 140 pk!