In de autowereld staan looks centraal, zelfs voor websitesAutoliefhebbers zijn doorgaans vooral gecharmeerd van de looks van een bepaald type voertuig.

Dit is dan ook de reden voor fabrikanten om specifieke kenmerken in het ontwerp aan te brengen die uniek zijn voor het merk. Het is tevens de reden voor autobezitters om aan tuning te doen, het verder completeren van de looks van het voertuig naar eigen smaak. Maar zoals de autokopers hun blikken in eerste instantie richten op het uiterlijk van de auto’s, zo is ook de uitstraling van de verkoopwebsite van belang. In dit artikel staat beschreven waarom dat zo is.

Expertise van dichtbij

Stel je voor dat je een autobedrijf begint en handelt in gebruikte voertuigen. Dan is van belang dat je het vertrouwen van de potentiële klanten weet te winnen. In de autohandel is vertrouwen een belangrijke factor en dat vertrouwen hangt vaak samen met de uitstraling van je bedrijf. Ziet de website er verwaarloosd en verouderd uit, dan is dat geen goed visitekaartje. De klant kan dan geneigd zijn om die lijn door te trekken naar de kwaliteit van de te verkopen voertuigen. Het liefst wil je een website die van een flitsende lay-out is voorzien en waarop de klant direct in het beschikbare aanbod kan zoeken.

Maar het maken van websites is een totaal andere discipline dan het verkopen van auto’s. Je kunt niet goed in alles zijn, dus besteed je zo’n klus het liefst uit. Is je bedrijf bijvoorbeeld gevestigd in Antwerpen, dan is het handig om hiervoor een webdesignbureau in Antwerpen te benaderen. Je hoeft dan niet ver te rijden voor persoonlijk overleg. Je kunt de details van de opdracht face to face met elkaar bespreken en dat werkt heel prettig.

Een vak apart

Online zijn diverse opties beschikbaar die een gratis professionele website beloven met slechts enkele simpele handelingen. Toch zijn deze opties voor ondernemers vaak geen goede optie. Het aantal mogelijkheden in dergelijke systemen is veelal beperkt en voldoet meestal niet aan de specifieke wensen en eisen.

Voor webdesign van goede kwaliteit ga je naar een professional op dat gebied. Houd altijd voor ogen dat je de kosten snel terugverdient. Een goede website zorgt immers voor meer klanten en dus voor een hogere omzet. Weet je nog niet precies hoe die website eruit moet gaan zien? Doe dan eerst wat inspiratie op door de sites van branchegenoten te vergelijken.