Onderzoek gaat theoretisch verbruik na

fuel pump
En komt met een (weinig?) verrassend resultaat op de proppen.

Wie kan er vandaag de dag nog dat theoretisch gecombineerde verbruikscijfer behalen op de openbare weg? Zelfs met de lichtste voet blijf je minstens een halve tot volledige liter verwijderd van het zogenaamde minimumverbruik van jouw bolide. Hetgeen we dus eigenlijk al wisten, werd nu door het ICCT blootgelegd.

Dat International Council on Clean Transportation toont namelijk aan dat er gemiddeld 25% verschil zit op de theoretische en empirische cijfers. De steekproef van 50.0000 auto’s toont dat het vooral de Duitsers zijn die niet bang zijn van wat ‘gesjoemel’. Zo komt BMW op de eerste plaats met 30% afwijking, gevolgd door Audi en Mercedes met respectievelijk 28 en 26 procent. De ‘eerlijkste’ cijfers vinden we bij de PSA-groep en Toyota die met hun 15 en 16 procent afwijkingen toch wel degelijk een vertekend beeld geven, maar minder dan andere merken.

Verbruik

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...