Geneve 2011: Volkswagen Tiguan facelift

Volkswagen Tiguan Facelift Geneva
Vroeger dan verwacht: een facelift voor de Volkswagen Tiguan.

De Volkswagen Tiguan, het kleinere broertje van de Touareg, bleek zeer succesvol te zijn. Sinds 2007 verkocht Volkswagen wereldwijd 572.000 modellen. Het resultaat hiervan is dat onderdelen voor de wagen vroeger dan verwacht uitgeput raken, waardoor Volkswagen vervroegd gestart is met de facelift van de kleine SUV. Redenen voor het succes zijn mogelijk de SUV trend, vijf sterren op de crashtest, een grote keuze aan zuinige TSI en TDI motoren en de kwaliteit van de afwerking.

Vele wijzigingen blijven echter uit, maar zijn er vooral op gericht de wagen meer conform te maken met het huidige gamma. De Tiguan krijgt nieuwe koplampen, bumpers, grille en achterlichten. Ook het interieur kreeg enkele updates, al zijn ook hier de veranderingen beperkt. De basisprijs voor de Tiguan 1.4 TSI met 122 pk in Trend&Fun uitvoering bedraagt in Duitsland €24.175. Prijzen van de facelift blijven grotendeels gelijk aan die van zijn voorganger.

Deel dit bericht:

3 reacties op "Genève 2011: Volkswagen Tiguan facelift"

  1. kentucky 01-06-2011 om 23:19

    De in Genève voorgestelde Tiguan met de donkerblauwe metalic kleur is een nieuwe uitvoering genaamd Track & Style. Hij heeft net als de Track & Field een neus met een 28° hellingshoek, maar combineert dit met de dakrails en lijsten in chroom zoals de Sport & Style. Verder krijg je bij deze uitvoering de mogelijkheid te kiezen voor de CRTDI 2.0l motor van 170pk, zodat je hem kan combineren met bergversnellingen.
    Daarvoor moet je dan wel naar het buitenland want spijtig genoeg heeft VW-invoerder D’Ieteren beslist om deze uitrusting Tiguan Track & Style  NIET in België in te voeren. Zij blijven tot nog toe (svz op 01/06/2011) houden aan de drie bestaande uitvoeringen: Trend&Fun, Track&Field, Sport&Style.

  2. PJS 01-06-2011 om 23:23

    @Kentucky; Bedankt voor uw interessante aanvulling, wist niet dat Track & Style in België niet beschikbaar was. Als pakket houdt het echter wel mooi het midden tussen off-roadcapaciteit en een luxueuze uitstraling. Hopelijk gaat D’ieteren alsnog overstag.

  3. kentucky 03-06-2011 om 0:06

    @PJS: De Track & Style vind ik persoonlijk “The Best Of Both Worlds” en ‘k heb me voorgenomen – als D’Ieteren geen zin heeft – van niet bij de pakken te blijven zitten… Ben al ooit bij ’n VW-dealer in Aken gaan testrijden m/e Golf R. Ze geven daar ook serieuze korting, maar die wordt dan weer in negatieve zin gecompenseerd door de BTW-aanpassing bij de invoer (van 19% in Duitsland naar 21% hier). To be continued…

Reageer

Reactie aan het plaatsen...