Officieel: Ford Ranger Plug-In Hybrid PHEV pick-up (2023)Zuinig, ecologisch en toch nog steeds extreem betrouwbaar en veelzijdig zijn, dat is het doel van de nieuwe Ford Ranger Plug-in Hybrid pick-up!

De nieuwe generatie Ford Ranger pick-up biedt naar goede gewoonte een verregaande veelzijdigheid. Dit zowel voor de meer actieve medemens als de professionele gebruiker. Het motorengamma omvat een 2.0-liter EcoBlue (205 pk) of 3.0-liter EcoBlue (240 pk) en een 292 pk sterke Ranger Raptor (3.0-liter V6 EcoBoost) topversie.

Het Ford Pro gamma wordt nu verder aangevuld met een zuinige Ranger Plug-in Hybrid variant! Dit zonder te raken aan het riante trekvermogen (3.500 kg) en de offroad capaciteiten (intelligente vierwielaandrijving)! Dankzij de Pro Power Onboard technologie functioneert de Ranger PHEV zowaar als mobiele generator met twee extra stopcontacten. De visuele verschillen blijven beperkt tot een extra laadpoort linksachter.

Technische details omtrent de aandrijflijn geeft Ford momenteel nog niet vrij. Enkel dat er gewerkt wordt rond de 2.3-liter EcoBoost viercilinder benzine, dat het zuiver elektrisch rijbereik rond de 45 km zal schommelen en dat er specifieke (PH)EV rijmodi zullen zijn. Ook zou de Ranger PHEV qua maximumkoppel beter doen dan de EcoBlue uitvoeringen (dus 600+ Nm).

Eind 2024 wordt de productie opgestart waardoor we pas in 2025 de eerste leveringen mogen verwachten. Gezien de innige samenwerking tussen Ford en Volkswagen mogen we ook een technisch gerelateerde Amarok plug-in hybride verwachten.

Voor meer informatie verwijzen we graag naar de Belgische Ford (Pro) verdeler.