Belgische prijs Range Rover P440e (2022): vanaf 135.200 euroDe nieuwe Range Rover is de jouwe in ruil voor een dikke 123.000 euro, voor zo’n zuinige P440e plug-in hybride moet je wel minstens 135.200 euro op tafel leggen.

De Range Rover is volledig vernieuwd, hetzij met een herkenbare vormgeving. Toch is de luxueuze Britse voorzien van allerhande nieuwigheden om de inzittenden nog meer/beter te verwennen. Denk aan extra gadgets, rijhulp, connectiviteit en binnenruimte. Desgewenst zelfs met 7 zitplaatsen.

Op motorisch vlak verwelkomen we een nieuwe 4.4-liter BMW V8 benzinemotor (530 pk). Toch zijn het vooral de P440e en 510e plug-in hybrides die indruk maken. Dit in afwachting van een zuiver elektrische Range Rover die tegen 2024 het gamma zal vervoegen.

De nieuwe Range Rover plug-in hybride rekent op een 3.0-liter zes-in-lijn benzinemotor met elektro-ondersteuning, goed voor 440 pk (P440e) of 510 pk (P510e). Daarmee doe je een 0-100 sprint in respectievelijk 6,0 of 5,5 seconden!

Een riante lithium-ion accupack van 38 kWh (!) zorgt voor een EV autonomie van 113 km, in de praktijk moet 88 km zeker haalbaar zijn. Even indrukwekkend is de beperkte CO2 uitstoot van slechts 18 g/km. Laden kan met 7 kW (AC) of 50 kW (DC).

Met een vanafprijs van 135.200 euro is de Range Rover P440e plug-in hybride wel niet voor iedereen weggelegd. Zeker niet omdat de optielijst ook de aantrekkelijkere HSE, Autobiography en SV varianten omvat. Bij de P510e PHEV topversie begint het zelfs pas bij 151.600 euro!

Aan luxueuze plug-in hybrides geen gebrek anno 2022. Het segment van de super-de-luxe SUV PHEV heeft de Range Rover wel (even?) voor zich alleen. De lokale Land Rover verdeler helpt je ongetwijfeld graag verder!