Officieel: Kia Sorento Plug-in Hybrid (2020)

Officieel: Kia Sorento Plug-in Hybrid PHEV (2020)Kia geeft meer informatie omtrent de fiscaal interessante Sorento Plug-in Hybrid.

De nieuwe Kia Sorento had reeds een klassieke (zelfopladende) Hybrid motorisatie in de aanbieding, nu komt daar de Plug-In Hybrid stekkerversie bij. Deze rekent ook op de 1.6-liter T-GDi turbobenzine (180 pk / 265 Nm) maar krijgt het gezelschap van een elektromotor (91 pk / 304 Nm) en groter lithium-ion (13,8 kWh) batterijpack. Tezamen goed voor 265 pk / 350 Nm die via een zestraps automaat richting de vier wielen vloeien.

Het elektrisch rijbereik (vermoedelijk +- 45 km) en CO2 uitstoot worden later bekend gemaakt, de zakelijke rijder hoopt alvast dat die laatste onder de 50 g/km duikt en daardoor de nodige fiscale voordelen scoort. Met een onafhankelijk waterkoelingssysteem voor het batterijpakket (primeur!) profiteert de Sorento Plug-in Hybrid van een optimale warmtemanagement en batterij-efficientië.

Kia zal de Sorento PHEV commercialiseren met zowel vijf (898 liter bagage) als zeven (809 liter bagage) zitplaatsen commercialiseren, al heb je maar 175 liter bagage ter beschikking wanneer de zeven zitplaatsen in gebruik zijn.

Behalve de vele badges rondom en EV laadpunt rechtsachter zijn er geen visuele verschillen aan de buitenzijde, binnenin biedt het 12,3” digitaal instrumentarium extra weergavemogelijkheden (batterijstatus, rijbereik, energiestroom, …) en via het 10,25” infotainmentsysteem kan je gemakkelijk laadpunten terugvinden.

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...