Heyndsdyk 2500 SF
Naast Burton staat nog een Nederlandse coachbuilder op de AutoRAI, Heynsdyk ziet het echter sportiever met een Roadster op basis van de Porsche 944.

De Porsche 944 is niet meteen de meest tot de verbeelding sprekende Porsche aller tijden, maar de techniek en kwaliteit van het model staat zoals alle Porsche’s wel op een uitzonderlijk hoog niveau. Ronald Heijnsdijk ontwierp daarom in 2006 een lichtgewicht Roadster op basis van de Porsche 944, dit met het rolling chassis en de standaard trans-axle aandrijflijn, die garant staat voor een ideale gewichtsverdeling. De Roadster die door Heijnsdijk werd ontworpen, heeft een zwaartepunt dat 15% lager ligt en het frontaal oppervlak werd verkleind met 35%!

Heijnsdijk wou met de Roadster in ieder geval de rijsensaties van open rijden in een lichtgewicht Roadster benadrukken. Het design is dan ook fris en eigentijds, de wagen weegt daarnaast slechts 900 kilogram, 300 kilogram minder dan de Porsche 944. Aangezien de Porsche 944 beschikbaar was in drie verschillende motorisaties, kan je de Heynsdyk SF ook in verschillende versies bouwen. Ja, U leest het goed, deze Heynsdyk SF kan ook volledig zelf in elkaar geschroefd worden. Een bouwpakket is er al vanaf 15.000 euro, een kant en klare auto is er vanaf 35.000 euro. Klinkt als een koopje, niet? Het model dat op de AutoRAI staat is de Heynsdyk 2500 SF, met 2.5-liter viercilinder en 163 pk. Hiermee zou een topsnelheid van 250 km/u mogelijk moeten zijn. De snelste versie gebruikt de 2.5-liter motor uit de 944 Turbo S met 250 pk en 350 Nm koppel. Schakelen gaat via een vijfbak die achterin werd geplaatst.

Bekijk hier ons videoverslag vanop de AutoRAI!