nieuwe Mazda 5 Genève
Mazda zal op het autosalon van Genève de nieuwe Mazda 5 in wereldpremière voorstellen. De Mazda 5 moet de wagen bij uitstek worden voor jonge gezinnen.

De wagen beschikt over schuifdeuren, waardoor het in- en uitstappen voor de kinderen gemakkelijk wordt gemaakt. Bovendien heeft de Mazda 5 beschikking over zeven zitplaatsen, wat ruimschoots voldoende moet zijn. De nieuwe Mazda 5 werd zo ontworpen dat hij niet enkel praktisch moet zijn,maar er ook bijzonder goed moet uitzien. De gestroomlijnde vormen geven de wagen inderdaad wel iets sportiefs.

Verder is de wagen ontworpen met het milieu in het achterhoofd. Mazda stelt deze nieuwe Mazda 5 voor met een 2.0 DISI benzinemotor, die uitgerust is met een start/stop-systeem dat Mazda i-stop doopte. Van versnelling veranderen gebeurt aan de hand van een manuele zesbak.

Specificaties van deze nieuwe motor zijn er nog niet, maar de CO2-uitstoot van de 2.0 liter benzine is 15% lager dan de motor die hij moet vervangen. Die motor beschikt over 146 pk. Verder is er nog een 1.8 liter benzinemotor, die ook aan de hand van een manuele zesbak geschakeld wordt. Meer specificaties volgen van op het autosalon van Genève.

World Premiere of all-new Mazda5 at Geneva
Leverkusen, 20 January 2010. A highlight at this year’s Geneva Motor Show in March will be the world premiere of the all-new Mazda5, which is especially good at meeting the needs of European families with active lifestyles.
“Our main goal with the all-new Mazda5,” says Hideki Matsuoka, Mazda5 Programme Manager, “was to develop a new C-MAV that combines the superior environmental performance these times demand with a new expression in stylish design.”
The all-new model further evolves Mazda5’s acclaimed functionality – with double-sliding rear doors and 7-seat Karakuri flexibility – and dresses it in a suit of clothes that is as eye-catching as it is unique to the segment. This design, which also uses elements of Mazda’s “Nagare Flow” design language, is highly functional and contributes to fuel efficiency by having a particularly low drag coefficient, and optimal lift and air-swirl characteristics.
The all-new Mazda5 is fitted with a newly-developed 2.0-litre DISI* petrol engine equipped with i-stop, and a six-speed manual transmission with gear ratios specific to this version. This new direct-injection petrol offers linear and smooth performance characteristics and is fun to drive. It is also one of the most frugal and clean C-MAVs on the market, achieving approximately 15 percent reduction in CO2 emissions compared to the 2.0-litre petrol it replaces. The gasoline line-up features a 1.8-litre engine with a six-speed manual transmission as well.