De Suzuki Swift Range Extender en G70 Concept debuteren in Genève.
In 2010 kwam Suzuki naar Genève met een Swift Plug-In Hybride, twee jaar later is het tijd voor de Swift Range Extender. Het betreft eigenlijk slechts een Europese première, gezien de Swift Range Extender volledig gelijk is aan de Swift EV Hybrid die debuteerde in Tokio. De kleine stadsmus beschikt over een elektromotor met een autonomie van 30 km, daarna springt een kleine verbrandingsmotor in als generator. Verder toont Suzuki ook de de G70, die eveneens in Tokio werd voorgesteld onder de naam Regina Concept.
Gerelateerde artikels
De gloednieuwe MG MG3 Hybrid+ heeft naast talrijke kwaliteiten nu ook een zeer scherpe prijs.
In tegenstelling tot de restmeerderheid van het MG gamma is de gloednieuwe MG3 Hybrid zowaar voorzien van klassieke verbrandingsmotor! Wel een zuinige dankzij de aanwezigheid van klassieke hybride techniek. Het verbruik zou daardoor rond de 4,4 liter per 100 km (100 g/km CO2) schommelen. Ideaal voor diegenen die nog niet willen/durven/kunnen switchen naar een EV! De lage numerieke waarde verwijst op zijn beurt naar de compacte afmetingen.
De Belgische prijs van de MG3 Hybrid start net onder de 21.000 euro. Anno 2024 kunnen/mogen we dat zowaar als “scherp” omschrijven voor een moderne B-segment stadswagen. Met wat meer budget ter beschikking kan je ook voor het Comfort (vanaf 22.485 euro) of Luxury (vanaf 24.985 euro) uitrustingsniveau gaan. Steevast in combinatie met de uitmuntende garantie van 7 jaar (of 150.000 km) en 293 liter kofferruimte.
Elke MG3 Hybrid+ is voorzien van een 1.5-liter viercilinder benzinemotor, automatische 3-versnellingsbak en elektromotor. Tezamen goed voor 194 pk / 245 Nm waarmee je de 0-100 km/u sprint doet in 8 seconden. En bij 170 km/u reeds de topsnelheid bereikt. Al mag je in het dorp of stad vaak maar 30 km/u meer…
Binnen het hybride B-segment neemt de MG3 Hybrid+ het voornamelijk op tegen de opgefriste Toyota Yaris (115 pk, vanaf 26.190 euro), zijn Japanse neef Mazda 2 Hybrid (116 pk, vanaf 27.790 euro) en de Renault Clio E-Tech Hybrid (145 pk, vanaf 22.400 euro).
Voor een bestelbon en eventuele commerciële acties verwijzen we jullie graag door naar de Belgische MG Brandstore.
De hippe Audi Q8 TFSI e plug-in hybride uitvoeringen worden krachtiger, krijgen een grotere batterij en halen dus meer rijbereik. Net zoals de technisch gerelateerde Q7 TFSI e SUV PHEV!
Recentelijk kregen zowel de Audi Q7 SUV als diens hippe Q8 SUV Coupé afgeleide een deugddoende update. Niets wereldschokkend maar met extra personalisatie, moderne technologie en een frisse neus/bips kunnen deze prestigieuze Duitsers er nog even tegenaan. In de toenmalige communicatie werd geen woord gerept omtrent de zuinige plug-in hybride motoren. Nu komen ze naar buiten met alle interessante details!
Het Audi Q7 en Q8 PHEV gamma omvat nog steeds de 55 TFSI e en 60 TFSI e motorisaties. Beiden hebben de 3.0-liter V6 benzinemotor als basis. De 55 TFSI e plug-in hybride motorisatie is nu 394 pk (ipv 381 pk) sterk en doet de 0-100 km/u sprint in 5,7 seconden. Het systeemvermogen van de 60 TFSI e loopt op tot 490 pk (34 pk méér dan voordien) en knalt naar 100 km/u in 5 seconden.
De (vloeistofgekoelde) batterij is nu 25,9 kWh groot waardoor het zuiver elektrische rijbereik nu 90 km bedraagt. Laden kan aan 7,4 kW (AC) waardoor je na ongeveer 4 uur de volledige batterijcapaciteit bereikt!
De Belgische prijzen voor de Audi Q7 plug-in hybrides beginnen bij respectievelijk 79.230 euro (Q7 55 TFSI e PHEV) en 93.410 euro (Q7 60 TFSI e PHEV). Reken op een meerprijs van 8.300 euro voor de Q8 TFSI e plug-in hybrides. Bestellen kan vanaf NU bij de Belgische Audi verdelers, spoedig worden de eerste exemplaren geleverd.
De gloednieuwe Lamborghini Urus SE plug-in hybride wil naast functioneel en performant ook graag zuinig en milieuvriendelijk zijn.
De Lamborghini Urus is een ongezien succesmodel, zelfs met “enkele jaren” op de teller blijft deze Italiaanse SUV de verkoop domineren. Na de reguliere Urus kwam Lamborghini met de Urus S en Urus Performante varianten, beiden zowaar 666 pk sterk. Nu volgt de langverwachte Urus PHEV uitvoering die Lamborghini Urus SE doopt.
De bestaande 4.0-liter V8 krijgt in de SE het gezelschap van een krachtige elektromotor waardoor het systeemvermogen oploopt tot 800 pk / 950 Nm! De 0-100 km/u sprint is voorbije in 3,4 seconden, 200 km/u ligt binnen 11,2 seconden binnen handbereik en maximaal haal je 312 km/u. Cijfermateriaal waarmee de Lamborghini Urus SE zichzelf – en anderen – overtreft. In Sant’Agata Bolognese spreken ze (bij de marketingdienst) dan ook liever over een Super SUV!
Met een volle batterij (25,9 kWh) kan de Urus SE meer dan 60 km zuiver elektrisch, emissievrij en vooral fluisterstil afleggen (max 135 km/u) in de specifieke EV Mode. Hoe zuinig of milieuvriendelijk de Urus SE effectief is zal Lamborghini later meedelen. Tevens kan je beroep doen op de nieuwe Hybrid, Performance en Recharge rijmodi.
Behalve een nieuwe aandrijflijn krijgt de Lamborghini Urus PHEV ook opgefriste looks mee (oa aangepaste Matrix LED lichtblokken, bumpers, kofferklep). Binnenin meet nu zowel het digitale instrumentarium als infotainmentsysteem 12,3”. Daarnaast verwelkomen we in de kleurboek de Arancio Egon (oranje) en Bianco Sapphirus (wit) lakkleuren naast nieuwe 23” Galanthus velgen (standaard 21”). Al zijn de Lamborghini Ad Personam personalisatiemogelijkheden zo goed als eindeloos.
Belgische prijzen van de Urus SE PHEV volgen spoedig, we gokken op een vanafprijs van 230.000 euro. Voorzie toch best wat extra budget voor een leuke configuratie!