Officieel: Volvo EX30 (2023)

Officieel: BMW i5 (2023)

Officieel: Porsche 718 Spyder RS (2023)

Officieel: Mercedes E-Klasse (2023)

Officieel: Volkswagen ID3 facelift (2023)

Meest recente  autonieuws

Officieel: Abarth Classiche 1300 OT (2024)Als deel van het Reloaded by Creators programma komt Abarth Classiche met de exclusieve 1300 OT hommage op basis van een oude bekende.
Na de 1000 SP hommage uit 2021 komt Abarth nu met een doorontwikkeling in de vorm van de 1300 OT. Wederom gelimiteerd tot slechts 5 exemplaren! Al bestaat er momenteel enkel een 1:3 schaalmodel waarmee ze enige commerciële interesse willen opwekken. Zoals de naamgeving doet vermoeden is deze compacte sportwagen met middenmotor een eerbetoon aan de Abarth 1300 OT uit 1965. Deze wist diverse races te winnen waaronder de 1.000 km van de Nürburgring en Monza. In ’68 volgde een 1300 OT Periscopio uitvoering … met extra luchthapper op het dak.
De Abarth 1300 OT heeft nog steeds de (minuscule) ronde koplampen van zijn 1000 SP voorganger. De lichtblokken achteraan zijn dan weer rechtstreeks geïnspireerd op de dertienhonderd uit de jaren ’60. Ook hier prijkt er bovenaan een periscoop-achtige luchthapper, hetzij behoorlijk minimaal. Een koetswerkstructuur uit koolstofvezel helpt het gewicht beperkt te houden. Verdere specificaties geeft de Abarth Classiche afdeling niet vrij, wel is het duidelijk dat de Alfa Romeo 4C opnieuw als donor gebruikt werd. Daarom gaan we er vanuit dat er achterin een 1.75-liter viercilinder benzinemotor ligt met pakweg 240 pk. Met het Reloaded by Creators programma kijken ze bij Stellantis graag terug naar hun roemrijke verleden, zeker voor de Italiaanse FCA merken. Zoals ze eerder al duidelijk maakten met de Fiat 500 Tributo Trepiuno. Mocht de lokale Stellantis verdeler je niet verder kunnen helpen kan je altijd contact opnemen met FCA Heritage.

Officieel: Abarth Classiche 1300 OT (2024)Als deel van het Reloaded by Creators programma komt Abarth Classiche met de exclusieve 1300 OT hommage op basis van een oude bekende. …

Officieel: Lexus NX Overtrail SUV (2024)Voor de echte avonturiers heeft Lexus nu de stoere NX Overtrail in de aanbieding, een verhoogde uitvoering met exclusieve details.
Neen, het is geen (late) 1 april grap. De NX Overtrail is effectief de meer avontuurlijke evenknie van de huidige Lexus NX SUV! Zowaar gemaakt om ook op landelijke wegen vlot vooruit te komen. Daardoor maakt de Japanse luxewagenbouwer direct duidelijk dat diepgaand offroad avontuur niet aan de orde is.
De NX Overtrail komt met een verhoogde bodemvrijheid (15 mm) en 18” lichtmetalen velgen met dikke terreinbanden. Diverse elementen (oa buitenspiegelbehuizingen, portiergrepen, wielkastlijsten en dakrails) hebben een zwarte afwerking. En de spindelvormige grille krijgt extra nadruk dankzij een licht metallic gepolijst frame en maaspatroon! Naast zes gekende koetswerkkleuren kan je de NX Overtrail ook in de exclusieve Moon Dessert lakkleur verkrijgen! In het interieur vinden we duotone sportstoelen en wederom een unieke afwerking voor de portierpanelen en sierlijsten terug. De basisgedachte van de NX Overtrail mikt nog steeds op een comfortabel, ontspannend en rustgevend rijgedrag. Daarvoor rekenen ze zelfs op een innovatieve airco (met minuscule watermoleculen) die bacteriën, virussen, schimmels en nare geurtjes bestrijdt. Maar zowaar ook een hydraterend effect heeft om het haar en de huid van de inzittenden te verfrissen! Inderdaad, Omotenashi (Japanse gastvrijheid) op z’n best. De Belgische Lexus verdeler kan de klassieke hybride NX350h Overtrail (244 pk, vanaf 74.170 euro) en NX450h+ plug-in hybride (309 pk, vanaf 79.510 euro) aanbieden. Beide uitvoeringen zijn uiteraard voorzien van vierwielaandrijving (AWD) zoals de stoere looks insinueren. Ook de achterwielophanging werd bovendien verstevigd. Voor een klassieke Lexus NX heb je 55.850 euro (NX350h FWD) nodig.

Officieel: Lexus NX Overtrail SUV (2024)Voor de echte avonturiers heeft Lexus nu de stoere NX Overtrail in de aanbieding, een verhoogde uitvoering met exclusieve details. …

Video: AutoTrader test de Aston Martin DB12 Volante (2024)Of we een zonnige zomer tegemoet gaan moet nog blijken maar met de Aston Martin DB12 Volante hebben we alvast gepast vervoer gevonden.
Zelfs ten tijden van aprilse weersgrillen blijven we positief en kijken we uit naar een hopelijk zonnige zomer! Nog beter zou het worden met een Aston Martin DB12 Volante ter beschikking. Dat is de dakloze evenknie van de reguliere DB12 Coupé, beiden mag je gerust zien als een stevige doorontwikkeling van de DB11 basis. Hetzij met een aangedikte looks, véél moderner interieur en louter een V8 in het vooronder. Inderdaad, Aston Martin neemt stilaan afscheid van haar iconische V12 benzinemotor. In de DB11 was die nog 5.2-liter groot, voorzien van twee turbo’s maar vooral 608 pk sterk. De DB12 modellen rekenen steevast op de 4.0-liter AMG V8, met 680 pk wel potenter én tegelijk lichter.
De Aston Martin DB12 Volante is achterwielaangedreven, voorzien van een 8-traps automaat en sprint in 3,6 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt een stevige 325 km/u, geen idee wat dat moet geven met wapperende haren. Dat zijn exact dezelfde prestatiecijfers als de gesloten DB12 evenknie, opmerkelijk genoeg is de torsiestijfheid van de Volante zelfs beter (5%)! Wel is de cabriolet ongeveer 110 kg zwaarder. De stoffen dakconstructie verdwijnt (en komt terug) in 16 seconden, desgewenst zelfs al rijdend (max 50 km/u). Maar onze Britse collega Alex Legouix van AutoTrader toont hier aan dat de knappe looks en heerlijke lifestyle karakter het best tot hun recht komen in zomerse weersomstandigheden. Toch wanneer het Belgische prijskaartje (minstens 250.000 euro), verbruik (12+ liter per 100 km) en uitstoot (276 g/km CO2) geen probleem vormen. Bij Aston Martin Brussels en Antwerpen helpen ze je ongetwijfeld graag verder.
Nog meer videomateriaal van de Aston Martin DB12 Volante

Video: AutoTrader test de Aston Martin DB12 Volante (2024)Of we een zonnige zomer tegemoet gaan moet nog blijken maar met de Aston Martin DB12 Volante hebben we alvast gepast vervoer gevonden. …

Officieel: Mazda CX-80 SUV (2024)Met de CX-80 heeft Mazda een nieuw SUV vlaggenschip, voorzien van maximaal zeven zitplaatsen en desgewenst een zuinige plug-in hybride aandrijflijn!
Mazda lanceerde begin 2022 de CX-60 SUV voor wanneer die populaire CX-5 niet volstond qua imago, ruimte en/of luxe. Nu zien de Japanners het opnieuw bigger & better en komen ze met de 25 cm langere (én 2,4 cm hogere) CX-80. Qua looks mag je dit nieuw SUV vlaggenschip zien als een CX-60 XXL met een wielbasis van 3,12 meter! Afhankelijk van je voorkeur/budget beschikbaar met 6 of 7 zitplaatsen. In de koffer is er ruimte voor 258 tot maximaal 1.917 liter bagage. En mocht dat niet volstaan kan je nogmaals 2.500 kg trekken! Iets dat vlot moet verlopen dankzij de Trailer Hitch View ondersteuning.
Binnenin legt Mazda de lat hoog met verfijnde details, kwalitatieve materialen en een hoogwaardige afwerking. Een riant panoramisch glazen schuifdak zorgt voor de nodige lichtinval terwijl een Bose audiosysteem met 12 luidsprekers voor een toepasselijke sound zorgt. Behalve een digitaal instrumentenpaneel (12,3”) is de Mazda CX-80 tevens voorzien van een smal infotainmentsysteem (12,3”). Dat omvat moderne functionaliteit zoals Alexa spraakcommando’s, DAB radio, Apple CarPlay / Android Auto ondersteuning en een 360° camera. Met de bestuurdersherkenning val je eenvoudig terug op je persoonlijke instellingen qua geluid, klimaat, zetel- en stuurpositie!

Mazda CX-80 PHEV of CX-60 Diesel

In theorie is de CX-80 achterwielaangedreven maar in België komen er (initieel) enkel versies met vierwielaandrijving (AWD). Naast de CX-80 e-Skyactiv D met 3.3-liter zes-in-lijn dieselmotor (254 pk / 550 Nm) is er ook een 2.5-liter CX-80 e-SkyActiv Plug-in Hybrid (327 pk / 500 Nm) met 17,8 kWh accupack en 60 km zuiver elektrisch rijbereik. Mazda spreekt alvast over een uitstekende rijdynamiek en wendbaarheid, ondermeer dankzij het Kinematic Posture Control systeem. Terwijl Mazda voor onze Amerikaanse vrienden een CX-70 en CX-90 in de aanbieding heeft mikken ze met de CX-60 en CX-80 op de Europese markt. Meer specifiek het hogere premium SUV segment. Dat impliceert een hogere prijsklasse, vermoedelijk zal deze ergens rond de 70.000 euro liggen. Pas na de zomer duikt de nieuwe CX-80 SUV op bij de Belgische Mazda verdelers.

Officieel: Mazda CX-80 SUV (2024)Met de CX-80 heeft Mazda een nieuw SUV vlaggenschip, voorzien van maximaal zeven zitplaatsen en desgewenst een zuinige plug-in hybride aandrijflijn! …

MG MG4 verkozen tot beste koop door Testaankoop EV (2024)Met enige fierheid laat MG weten dat hun zuiver elektrische MG4 uitgeroepen is tot Beste Koop door de gerenommeerde Testaankoop consumentenvereniging.
Hoera voor MG! De MG4 behaalde namelijk de “Beste Koop” titel in een vergelijkende test tussen 80 elektrische wagens, georganiseerd door de Testaankoop consumentenvereniging. Daar prezen ze de elektromotor, aandrijflijn, wegligging én de vele standaard veiligheidsvoorzieningen van de MG4. Uiteraard zal de riante garantie van 7 jaar ook wel zijn rol gespeeld hebben. Net zoals het messcherpe prijskaartje van 32.285 euro! Dat de aanbevolen catalogusprijs zonder enige commerciële actie (waar ze bij MG wel fan van zijn) én exclusief de Vlaamse EV premie van 5.000 euro. Inderdaad, in de juiste situatie kan de prijs dus zakken tot 25.000 euro! Voor een accurate prijsberekening verwijzen we we graag naar één van de 35 Belgische MG Store’s.
Afgezien van deze interessante Testaankoop titel heeft de zuiver elektrische MG4 de wind in de zeilen met prima verkoopcijfers. Wie meer ruimte wenst kan bij MG terecht voor de MG5 stationwagon terwijl de ZV EV crossover wat hoger zit. Bovenaan de MG hiërarchie staat de luxueuze Marvel R SUV, deze krijgt spoedig het gezelschap van de flamboyante Cyberster!. Van de ZS en HS heeft MG zowaar klassieke benzineversies in de aanbieding, voorzien van een toegankelijk(er) prijskaartje.

MG MG4 verkozen tot beste koop door Testaankoop EV (2024)Met enige fierheid laat MG weten dat hun zuiver elektrische MG4 uitgeroepen is tot Beste Koop door de gerenommeerde Testaankoop consumentenvereniging. …

Officieel: Nissan Qashqai facelift SUV e-Power (2024)De derde generatie Nissan Qashqai ondergaat na drie jaar een deugddoende facelift met meer technologie én een opvallende grille!
De begin 2021 gelanceerde Nissan Qashqai SUV zorgde – opnieuw – voor de nodige commerciële interesse. In Europa alleen al werden er meer dan 350.000 exemplaren verkocht. Als we sinds 2007 beginnen te rekenen staat de teller zelfs op 1,3 miljoen geproduceerde Qashqai’s! Om dat succesverhaal te versterken in de komende maanden/jaren krijgt de Qashqai nu een interessante opfrisbeurt. Intussen zijn de ingenieurs (en designers) druk in de weer met de volgende generatie die zuiver elektrisch zal zijn!
De Nissan Qashqai facelift breekt behoorlijk hard met zijn voorganger dankzij de nieuwe “driedimensionale” grille. De smalle koplampen krijgen naast nieuwe LED dagrijverlichting ook extra functionaliteit mee. Achteraan ondergaan de lichtblokken eveneens een gedaanteverwisseling. In de personalisatiegids verwelkomen we de Pearl White, Pearl Black en Deep Ocean lakkleuren naast diverse 18”, 19” en 20” lichtmetalen velgen. De Qashqai line-up omvat vanaf nu ook een sportief ogende N-Design uitvoering! Terwijl alles binnenin grotendeels hetzelfde bleef … voorziet Nissan toch nieuwe zetels, kwalitatievere materialen én sfeervolle LED verlichting. Op technologisch vlak maken diverse Google technologie (Maps, Play, Assistent, …) hun intrede in het bestaande Nissan Connect infotainmentsysteem. Tevens zijn de Japanners fier op hun nieuwste versie van de Around View Monitor (lees: 360° camera), Autonomous Energy Braking, Emergency Lane Keep en Intelligent Speed Assistance ondersteuning. Motorisch blijft alles bij het oude. De Nissan Qashqai is er dus met 1.3-liter mild hybride benzinemotor (140 pk of 158 pk) en de innovatieve e-Power aandrijflijn (195 pk). Wanneer de Qashqai facelift opduikt bij de lokale Nissan verdeler en aan welke Beglische prijs dat zal zijn werd nog niet gespecificeerd. Vermoedelijk zal die nabij de actuele vanafprijs (33.340 euro) zitten.

Officieel: Nissan Qashqai facelift SUV e-Power (2024)De derde generatie Nissan Qashqai ondergaat na drie jaar een deugddoende facelift met meer technologie én een opvallende grille! …

Interessante  video’s

Video: AutoTrader test de Aston Martin DB12 Volante (2024)Of we een zonnige zomer tegemoet gaan moet nog blijken maar met de Aston Martin DB12 Volante hebben we alvast gepast vervoer gevonden.
Zelfs ten tijden van aprilse weersgrillen blijven we positief en kijken we uit naar een hopelijk zonnige zomer! Nog beter zou het worden met een Aston Martin DB12 Volante ter beschikking. Dat is de dakloze evenknie van de reguliere DB12 Coupé, beiden mag je gerust zien als een stevige doorontwikkeling van de DB11 basis. Hetzij met een aangedikte looks, véél moderner interieur en louter een V8 in het vooronder. Inderdaad, Aston Martin neemt stilaan afscheid van haar iconische V12 benzinemotor. In de DB11 was die nog 5.2-liter groot, voorzien van twee turbo’s maar vooral 608 pk sterk. De DB12 modellen rekenen steevast op de 4.0-liter AMG V8, met 680 pk wel potenter én tegelijk lichter.
De Aston Martin DB12 Volante is achterwielaangedreven, voorzien van een 8-traps automaat en sprint in 3,6 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid bedraagt een stevige 325 km/u, geen idee wat dat moet geven met wapperende haren. Dat zijn exact dezelfde prestatiecijfers als de gesloten DB12 evenknie, opmerkelijk genoeg is de torsiestijfheid van de Volante zelfs beter (5%)! Wel is de cabriolet ongeveer 110 kg zwaarder. De stoffen dakconstructie verdwijnt (en komt terug) in 16 seconden, desgewenst zelfs al rijdend (max 50 km/u). Maar onze Britse collega Alex Legouix van AutoTrader toont hier aan dat de knappe looks en heerlijke lifestyle karakter het best tot hun recht komen in zomerse weersomstandigheden. Toch wanneer het Belgische prijskaartje (minstens 250.000 euro), verbruik (12+ liter per 100 km) en uitstoot (276 g/km CO2) geen probleem vormen. Bij Aston Martin Brussels en Antwerpen helpen ze je ongetwijfeld graag verder.
Nog meer videomateriaal van de Aston Martin DB12 Volante
Officieel: Pagani Alisea Concept V12 IED (2024)Als eerbetoon aan een kwart eeuw Pagani Zonda komen een groep getalenteerde Italiaanse studenten met de beeldschone Alisea Concept.
Dat school niet persé saai hoeft te zijn bewijst het Istituto Europeo di Design (IED) uit Turijn. Daar mochten studenten zich namelijk uitleven aan een eerbetoon voor de Pagani Zonda die recentelijk zijn 25ste verjaardag vierde. Niemand minder dan CEO Horacio Pagani himself werkte zowaar mee aan het Alisea project!
In tegenstelling tot hedendaagse conceptmodellen bestaat de Pagani Alisea Concept zowaar effectief, er zou zelfs een werkende V12 krachtbron aanwezig zijn! Ook de LED koplampen functioneren volwaardig net zoals bepaalde aero onderdelen. Officieel beeldmateriaal van het interieur werd niet vrijgegeven, we moeten de Italianen op hun woord geloven dat de renders waarheidsgetrouw zijn. Of de Istituto Europeo di Design leerlingen nu officieel aan de slag kunnen bij Pagani is niet duidelijk, wel oogt het project bijzonder knap op je sollicitatiebrief. Vermoedelijk blijft het ook bij slechts één exemplaar. Tenzij er natuurlijk enige interesse heerst onder het vermogende Pagani cliënteel, dan is een beperkte productie nooit veraf. Afgezien van enkele verdwaalde one-off’s was de Pagani Zonda tussen 1999 en 2019 in productie. Ook diens opvolger, de Huayra, heeft alreeds het stokje doorgegeven aan de Utopia nieuwkomer.
Officieel: XPENG G6 EV SUV (2024)Na de P7 en G9 heeft de ambitieuze nieuwkomer XPENG met de G6 SUV nog een zuiver elektrisch model klaar voor de Europese markt.
Het nieuwe Chinese automerk XPENG is vermoedelijk jaloers op de enorme Europese interesse voor de Tesla Model Y. En dus introduceren ze hier de elektrische G6 SUV met soortgelijke afmetingen/specificaties. Ook de vormgeving oogt sterk gelijklopend met de eerdergenoemde Amerikaan!
Onderhuids prijkt het SEPA 2.0 platform. Dat is goed nieuws voor de binnenruimte met plaats voor vijf inzittenden en 571 liter bagage. Tevens kan je zo supersnel snelladen (280 kW DC). De XPENG G6 SUV is beschikbaar met twee verschillende batterijen, zijnde 66 kWh (LFP) of 87,5 kWh (NCM) groot. Dat resulteert in een actieradius van 435 km of 550 à 570 km (WLTP). De XPENG G6 RWD Standard Range basisversie is achterwielaangedreven met één elektromotor (258 pk / 440 Nm), de RWD Long Range is iets krachtiger (286 pk / 440 Nm). Net zoals bij de grotere G9 voorziet XPENG een AWD Performance topversie met twee elektromotoren en dus vierwielaandrijving. Deze G6 is 476 pk / 660 Nm sterk, doet 0-100 sprintjes in 4 seconden en haalt maximaal 200 km/u. Naast lovende woorden omtrent de afwerking/materiaalgebruik, intelligent Xmart OS besturingssysteem en hedendaagse XPILOT ondersteuning benadrukt XPENG dat de G6 EV SUV met een royale basisuitrusting komt. Denk aan riante infotainmentdisplays, 960 Watt audiosysteem, warmtepomp, reusachtig glazen panoramadak, verstelbare en verwarmde zetels en zelfs V2L functionaliteit! Al zijn we vooral benieuwd naar de Belgische commercialisatie waarvoor ze in zee gaan met Hedin Automotive. Prijzen werden nog niet vrijgegeven, vermoedelijk zullen deze (net) onder de 50.000 euro grens beginnen.

Interessante  nieuwigheden

Preview: Land Rover Defender OCTA V8 offroad 4x4 (2024)De aanstormende Defender OCTA wil de sterkste, meest capabele én meest luxueuze Land Rover Defender ooit worden. Waarvan akte!
Niet SVX of SVR zoals gedacht maar OCTA, al mogen we ongetwijfeld ook gewoon Octa zeggen. Zo zal de topversie van de nieuwe generatie Land Rover Defender heten. Net zoals de Defender V8 is de Octa voorzien van een potente achtcilinder benzinemotor. Prestatiecijfers werden niet vrijgegeven (550+ pk?) maar wél dat er zuinige mild hybride technologie aanwezig is om het verbruik te drukken.
De innovatieve 6D Dynamics ophanging komt over van de Range Rover Sport SV en wil met antistamp- en antirolcontrole voor uitstekende prestaties op alle terreinen zorgen. Voldoende snel stilstaan/stoppen kan dankzij performante Brembo remschijven. Al is de vraag waarom je écht sportief (lees: hard/dynamisch) zou knallen met een 2.500+ kg zware SUV?! Naamkundig verwijst Octa niet (persé) naar het aantal cilinders (acht, nvdr). De benaming is blijkbaar geïnspireerd op de octaëdervorm van een diamant. En dat is dé hardste natuurlijk voorkomende stof op aarde en die bekendstaat om zijn zeldzaamheid. Een omcirkelde diamant zal je dan ook hier en daar terugvinden op de Land Rover Defender topversie. In combinatie met een aangedikte/sportieve vormgeving natuurlijk. Deze moeten representatief zijn voor de aanwezige kracht, de veerkracht en de begeerlijkheid van de Britse luxe-SUV. De volledige onthulling van de Defender Octa is pas voor later dit jaar. Exclusieve klanten zullen in de komende weken/maanden normaliter een uitnodiging krijgen voor een exclusieve preview. Wie twijfelt of hij/zij éffectief tot die selecte club behoort neemt best eens contact op met de lokale Jaguar – Land Rover verdeler. Reken voor de Land Rover Defender OCTA op een Belgische prijs van gemakkelijk 150.000 euro aangezien ze voor de Defender 90 V8 P525 alreeds 137.860 euro vragen.

Lees hier onze rijtest met de Land Rover Defender P400!

Preview: VW Volkswagen Golf GTI Cabrio (2024)Moet Volkswagen (opnieuw) werk maken van een dakloze Golf GTI Cabrio?
De Golf GTI als sensationele sportwagen omschrijven gaat misschien een (serieuze) brug te ver maar niemand zal/kan ontkennen dat dit icoon voor het nodige rijplezier zorgt. Zowaar in een dagdagelijks bruikbare verpakking, zeker wanneer je buurman/schoonmoeder niet direct hoeft te zien dat je voor de performante topversie ging.
Intussen kreeg de achtste (!) generatie Volkswagen Golf (mk8) een facelift waarbij direct ook de Golf GTI opgefrist werd. Deze doet het zonder handbak en is sowieso 265 pk sterk. Een straffere Golf GTI Clubsport staat reeds op de planning! Tussen 2011 en 2016 combineerde Volkswagen de Golf GTI en Golf Cabrio koetswerkvorm. Die uitgesproken koetswerkvorm voor de dynamische lifestyle meerwaardezoeker met voorliefde voor wapperende haren was duidelijk geen commercieel succes want een opvolger bleef uit. Maar dankzij de Photoshopskills van X-Tomi krijgen we toch een goed beeld van een hedendaagse Volkswagen Golf GTI Cabrio. Toch lijkt de kans (geheel) onbestaande dat ze zich in Wolfsburg met een dergelijk project bezighouden. Recentelijk was er nog een dakloze T-Roc Cabrio R met 300 pk maar die keerde na de facelift niet meer terug. Dan maar hopen op productieplannen voor de dakloze ID3 … of wil je toch liever zo’n Tiguan Cabrio? Preview: VW Volkswagen Golf GTI Cabrio (2024)
Preview: Hyundai Casper Electric EV crossover (2024)Komt Hyundai binnenkort met de Casper, een guitige, compacte, aantrekkelijk geprijsde en zuiver elektrische crossover?
Met zowel de Bayon, Kona als IONIQ 5 heeft Hyundai een breed gamma aan hippere crossovers ter beschikking. Misschien mogen we daar (zeer?) binnenkort nog een telg bijrekenen, de Casper genaamd. Deze guitige crossover werd in 2021 gelanceerd op de Aziatische markt met benzinemotoren en doet het daar zeer goed. Zodanig goed zelfs dat er spoedig ook een zuiver elektrische Casper Electric bijkomt. En die zou nu ook de Europese oversteek maken.
Ondanks de compacte buitenafmetingen (3,60 x 1,60 x 1,57 meter) is de Hyundai Casper voorzien van moderne technologie en allerhande slimme features. Denk aan een verschuifbare achterbank, neerklapbare passagiersstoel, digitale tellerpartij en zelfs dakdragers. Hopelijk blijft ook de strakke (hoekige!) vormgeving behouden met de uitgeklopte wielkasten en prominente grille als blikvangers. En waarom niet, nadien gevolgd door een sportieve Casper N topversie? De richtprijs van ongeveer 20.000 euro versterkt uiteraard de business case voor de Hyundai Casper in Europa. Zeker omdat de markt van de compacte EV crossovers met een scherp prijskaartje nog helemaal open ligt. Al is er natuurlijk wel al een Dacia Spring Electric en Citroen ë-C3 beschikbaar. Volkswagen komt pas tegen 2026 met een ID2 productiemodel. Tegen eind 2024 zou de Hyundai Casper (zuiver als EV?) zijn opwachting maken op de Franse markt. Misschien heeft de lokale Hyundai verdeler wel meer informatie over eventuele Belgische plannen?
Scroll naar boven
Cookieconsent met Real Cookie Banner