Officieel: Audi R8 Green Hell Edition (2020)Als eerbetoon aan de succesvolle R8 LMS racewagen komt Audi met een gelimiteerde R8 Green Hell Edition.

Sinds 2012 verzamelde de Audi R8 LMS racewagen maar liefst vijf overwinningen in de (behoorlijk uitdagende) 24 uur van de Nürburgring, hoog tijd om die knappe prestatie in de verf te zetten met een exclusieve special edition op basis van de R8 V10 Coupé sportwagen.

Die gaat als R8 Green Hell Edition door het leven en zal slechts 50 keer geproduceerd worden, allemaal voorzien van de donkergroene Tioman Green tint (tenzij je hem wit, grijs of zwart wilt), 20” velgen met rood/zwarte afwerking en matzwarte “racelook” accenten rondom. Binnenin zijn er lichtgewicht kuipstoelen, speciale vloermatten (!) en contrasterende Kailash Fern stiknaden.

Motorisch blijft de atmosferische 5.2-liter V10 onaangeroerd, net zoals in de vernieuwde R8 V10 Performance topversie is er hier dus ook 620 pk / 580 Nm (297 g/km CO2) voorhanden. Dankzij de S-Tronic automaat en quattro vierwielaandrijving moet de 0-100 sprint vanuit stilstand lukken (launch control!) in 3,1 seconden, wanneer er 331 km/u op de digitale tellerpartij verschijnt bereik je de topsnelheid. Koolstof keramische remschijven zorgen voor de nodige stopkracht terwijl een sportuitlaat een krachtige soundtrack produceert.

Wacht bij interesse niet te lang om je favoriete Audi Sport verdeler te contacteren en (minimaal) 232.060 euro bijeen te rapen. Een reguliere R8 V10 Performance kost minstens 207.600 euro.

Het Audi R8 LMS racegamma omvat een straffe R8 LMS GT3, een toegankelijke R8 LMS GT4 en de recent gelanceerde R8 LMS GT2 topversie. Onze landgenoten Dries Vanthoor en Frédéric Vervisch behaalden elk reeds de nodige successen in de R8 LMS waaronder de eindoverwinning tijdens de 24h Nurburgring!

Lees hier onze rijtest met de Audi R8 V10 Spyder!