Poll: BMW i4 vs Porsche Taycan (2022)Wat als de zuiver elektrische – en behoorlijk sportieve – BMW i4 en Porsche Taycan de degens kruisen?

Wie zich emissieloos wil verplaatsen heeft vandaag de dag een ruime keuze. Wie daarbij toch nog belang hecht aan een betrokken rijgedrag naast de flitsende prestaties moet zich tot de Duitse merken wenden. Zo zijn de nieuwe BMW i4 Gran Coupé en Porsche Taycan interessante mogelijkheden.

De i4 genoot als eerste zuiver elektrische BMW een sportieve make-over, hetzij onder de M Performance “light” noemer. Op termijn volgt er ongetwijfeld nog een volwaardige i4M of Mi4! Tot dan kijken we naar de i4 M50 die dankzij twee elektromotoren beroep kan doen op 544 pk / 795 Nm. Goed voor een 0-100 chrono van 3,9 seconden en topsnelheid van 225 km/u! De 84 kWh accupack zorgt voor een WLTP rijbereik van 510 km. De lokale BMW verdeler vraagt hiervoor minimaal 75.900 euro.

De Porsche Taycan basisversie is louter achterwielaangedreven (lees: één elektromotor). Met de Performance Plus upgrade staat er 476 pk / 357 Nm ter beschikking. Voor de 0-100 acceleratie heb je 5,4 seconden nodig, de topsnelheid ligt op 230 km/u. Een 80 kWh batterij moet je 407 à 484 km ver brengen. Toch wanneer je 86.185 euro budget ter beschikking hebt.

De gelijknamige Matt collega’s van Autocar verzamelden een i4 M50 en Taycan en gingen na welke dé beste keuze is. Toch voor de dynamische meerwaardezoeker.

BMW i4 vs Porsche Taycan

View Results

Laden ... Laden ...