Officieel: Subaru BRZ (2020)Het goede nieuws is dat Subaru een nieuwe BRZ sportcoupé heeft voorgesteld, het minder goede nieuws is dat hij (vermoedelijk) niet naar Europa komt.

Wie op zoek is naar een riante portie rijplezier moet het vaak hogerop gaan zoeken met het nodige budget … of je kiest voor de Subaru BRZ sportcoupé. Na een gezegende carrière van 8 jaar zien we hier de (sterk herkenbare) tweede generatie blinken.

Voorin ligt er nu een 2.4-liter boxer viercilinder (ipv 2.0-liter) met 231 pk / 250 Nm en qua transmissie is er keuze tussen een manuele handbak (hétgeen je wilt) of een zestraps automaat. Met een digitale tellerpartij en 8” infotainmentsysteem is deze BRZ ook direct een pak moderner dan voordien.

Een blitse verschijning in combinatie met achterwielaandrijving, compacte buitenafmetingen, smalle banden (met 17″ of 18″ velgen), lage zitpositie en beperkt gewicht (1.315 kg) vormen de ideale mix om opnieuw het nodige rijplezier te leveren. Jammer genoeg denkt de Europese Unie daar anders over, gezien hun strenge regelgeving (inzake de gemiddelde CO2 uitstoot) zal Subaru de nieuwe BRZ speelvogel hier niet aanbieden.

De Siamese tweelingbroer van de Subaru BRZ zou wel onze richting uitkomen in de vorm van een nieuwe Toyota GT86 / GR86.