Officieel: Land Rover Discovery facelift (2020)Raar maar waar, de vernieuwde Land Rover Discovery doet het zonder plug-in hybride variant.

In de laatste maanden werd zowaar het volledige gamma van JaguarLand Rover / Range Rover opgefrist met nieuwe velgen/kleuren, scherpe(re) LED lichtblokken, moderne connectiviteit/infotainment, zuinige (mild hybride) motoren en steevast een fiscaal interessante plug-in hybride uitvoering. Dit is (momenteel) niet het geval bij de Land Rover Discovery zevenzitter die weldegelijk werd opgefrist.

De opgewaardeerde Land Rover Discovery krijgt nieuwe bumpers en lichtunits (voor/achteraan) mee, desgewenst voorzien van dynamische/geanimeerde knipperlichten! De nieuwe R-Dynamic uitvoering biedt wat sportievere accenten rondom.

Binnenin geen verrassingen onder de nieuwigheden met ondermeer de digitale ClearSight achteruitkijkspiegel, 12,3” digitale tellers, hightech 11,4” Pivi Pro infotainmentsysteem, luchtfilter, Activity Key en verbeterde rijhulp (ondermeer Advanced Tow Assist, Intelligent All-Wheel Drive, …). De draaiknop van de automaat verdwijnt en ook hier is een klassieke “schakelpook” voorhanden. Met zeven zetels is er nog steeds 2.58 liter bagageruimte voorhanden, met alle zetels plat creëer je tot 2.485 liter laadvolume.

De Land Rover Discovery is te verkrijgen met twee benzine- en dieselmotoren: P300 (300 pk, 2.0-liter viercilinder), P360 (360 pk, 3.0-liter zescilinder), D250 (250 pk, 3.0-liter zescilinder) en D300 (300 pk, 3.0-liter zescilinder). De krachtige drieliters rekenen op mild hybride techniek.

De lokale Land Rover verdeler helpt je – in ruil voor minstens 62.100 euro – graag verder met de Discovery.

Lees hier onze rijtest met de Land Rover Discovery 3.0 TD6!