Officieel: Hyundai i30 N facelift (2020)Ook de speelse Hyundai i30 N wordt opgefrist.

In navolging van de facelift voor de reguliere i30 vernieuwd Hyundai uiteraard ook de i30 N topversie, dit zowel als i30 N hatchback als i30 N Fastback. Vooraan prijkt er een nieuwe grille (die voor méér motorkoeling zorgt), smalle LED koplampen met V-vormige dagrijverlichting, een meer uitgesproken spoiler en staat het N logo ook centraal op de 18” of gesmede (lichtgewicht) 19” velgen. Rode remklauwen behoren nog steeds tot de basisuitrusting terwijl de Performance Blue lakkleur voor de N’s voorbehouden blijft.

Binnenin kan de vernieuwde Hyundai i30 N pronken met een moderner dashboard, optioneel 10,25” infotainmentsysteem (met extra functionaliteit, gadgets én Performance Driving Data System), contrasterende blauwe stiknaden (ook op de gordels) en desgewenst lichtgewicht sportzetels uit leder en Alcantara. Een digitale tellerpartij is niet aanwezig in tegenstelling tot de reguliere i30.

Wederom zijn er twee vermogensversies van de 2.0-liter turbobenzine beschikbaar in de i30 N, namelijk 250 pk / 353 of 280 pk / 392 Nm voor de “Performance” topversie die bovendien 5 pk méér krijgt dan voordien. Behalve de manuele 6-versnellingsbak is er nu ook een sportieve N DCT automaat met dubbele koppeling voorhanden, die doet het met drie extra rijmodi (N Grin Shift, N Power Shift en N Track Sense Shift) en is eigenlijk dé grote nieuwigheid van deze facelift. In optimale omstandigheden doe je slechts 5,9 seconden over de 0-100 sprint, bij 250 km/u bereik je sowieso de topsnelheid.

Naast een hoop extra rijhulp- en veiligheidssystemen (waarmee de i30 N dagdagelijks bruikbaar moet zijn) hebben de ingenieurs de ophanging en stuurgevoel verder verfijnd. We kunnen er vanuit gaan dat het team van Biermann het speelse/dynamische karakter van de i30 N intact gelaten hebben … of misschien zelfs nog kunnen versterken. Grotere remmen (360 mm) zorgen voor een adequate hoeveelheid remkracht.

Begin 2021 moet de vernieuwde i30 N beschikbaar zijn bij de Belgische Hyundai verdeler. Exacte prijzen volgen later, vermoedelijk zullen deze opnieuw (relatief) betaalbaar zijn.

Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 N 250 pk!