Preview: BMW 128ti (2020)Met de toekomstige 128ti heeft BMW een extra sportieve 1 Reeks in de aanbieding, mooi onder de M135i xDrive topversie.

Goed nieuws vanuit München, BMW is (bijna) klaar met de ontwikkeling (ondermeer op de befaamde Nürburgring) van een interessante toevoeging binnen het 1 Reeks motorengamma. Aan benzinezijde ben je momenteel aangewezen op de 118i (140 pk) tenzij het (lease)budget toelaat om voor de M135i xDrive (306 pk) topper te gaan. Met een 128ti is er alvast net wat meer (voorwielaangedreven) keuze.

De toekomstige BMW 128ti rekent op de 2.0-liter TwinPower Turbo viercilinder met 265 pk wat voldoende moet zijn om de gekende 0-100 sprint te voltooien in 6,1 seconden. De 8-traps Steptronic sportautomaat is standaard net zoals een Torsen slipdifferentieel en de 10 mm verlaagde M Sport ophanging. Desgewenst kan je (gratis) sportief rubber rondom krijgen.

Behalve een krachtige(re) benzinemotor en sportieve(re) setup kan de BMW 128ti zich onderscheiden met diverse visuele verschillen (binnen- en buitenzijde) en werd de demping/stuurgevoel geoptimaliseerd. Daarmee heeft de (jonge) doelgroep het nodige rijplezier ter beschikking aldus de blauw/witte premiumconstructeur.

De marktlancering van de BMW 128ti is voorzien voor november 2020, kort erop verwachten we hem in de Belgische showrooms. Prijsmatig verwachten we een vanafprijs van ongeveer 38.000 euro wat mooi tussen de 118iA (vanaf 29.500 euro) en M135i xDrive (vanaf 49.300 euro) ligt.

Lees hier onze rijtest met de BMW 116d!
Lees hier onze rijtest met de BMW M135i xDrive!