Officieel: Land Rover Defender Hard Top (2020)Land Rover komt met een Defender Hard Top (lichte vracht) uitvoering voor de professionele gebruiker/avonturier.

De nieuwe Land Rover Defender maakt (véél) indruk met zijn geslaagde (en historisch correcte) vormgeving, modern interieur en extreme terreinkwaliteiten. De 90 (korte versie) en 110 (lange versie) koetswerkvormen bieden de nodige configuratiemogelijkheden met een resem motoren, toch kijken we voor een Belgische portie (zakelijk) succes uit naar de nakende lancering van de Defender P400e plug-in hybride.

Met een minuscuul verbruik en lage CO2 uitstoot geniet zo’n Defender P400e plug-in hybride logischerwijs de nodige fiscale interesse, wie van plan is om de nieuwe Defender enkel en alleen bedrijfskundig te gebruiken kan nu kiezen voor de Defender Hard Top uitvoeringen (90 + 110). Deze Hard Top term halen de Britten van onder het stof van 1950 waar ze een vaste constructie optioneel aanboden om zo de kofferinhoud beter te kunnen beschermen. Anno 2020 is een dak gelukkig al standaard!

Door het schrappen van de tweede en derde zetelrij creëer je een royale laadruimte, hoeveel liter kan Land Rover momenteel nog niet meegeven. Wel dat je nog steeds op avontuur kan gaan of gemakkelijk een aanhangwagen trekken van maximaal 3.500 KG (met de Tow Assist).

De Land Rover Defender Hard Top heeft slechts twee zitplaatsen, via de optielijst kan je nog een derde (halve) zitplaats tevoorschijn toveren.