Officieel: Maserati Ghibli Trofeo V8 580 pk (2020)De Maserati Ghibli krijgt (eindelijk) een waardige Ghibli Trofeo topmodel met 580 pk!

Kort na de lancering van de gloednieuwe Ghibli Hybrid komt de Italiaanse autobouwer uit Modena ook met de toevoeging van een waardig topmodel, in navolging van de Levante Trofeo gaat die als Ghibli Trofeo door het leven. Die kan je herkennen aan zijn rode details rondom, gekleurde remklauwen (rood, blauw, zwart of zilver), extra verluchting in de motorkap, 21” lichtmetalen velgen en nieuwe achterlichten (in een boomerangvorm, als hommage aan de 3200 GT).

Belangrijkste wapenfeit van de Maserati Ghibli Trofeo ligt natuurlijk verscholen onder de sensuele motorkap, namelijk een 3.8-liter grote V8 benzinemotor die “sterk gerelateerd” is aan de krachtbron van de Ferrari Roma, Ferrari Portofino, Ferrari F8 Tributo. Hier goed voor 580 pk / 730 Nm die via de bestaande 8-traps ZF sportautomaat richting de achterwielen vloeien! Aan het stoplicht moet je 4,3 seconden incalculeren alvorens je 100 km/u zal aantikken, bij 326 km/u zit je aan de topsnelheid.

Behalve een extra Corsa rijmodi en een Launch Control functie introduceert de Maserati Ghibli Trofeo ook een groter (10,1” ipv 8,4”) infotainmentsysteem met “nieuwe graphics, krachtigere processor (lees: werkingssnelheid) en een eenvoudigere bediening voor de airco”.

Maserati gaf nog geen details omtrent het prijskaartje (reken toch op gemakkelijk 120.000 euro) en een lanceringsdatum (najaar 2020?). Tegelijk met de Ghibli Trofeo lanceert Maserati ook een Quattroporte Trofeo met dezelfde aandrijflijn/specificaties.

Lees hier onze rijtest met de Maserati Ghibli 3.0 V6 350 pk!
Lees hier onze rijtest met de Maserati Ghibli 3.0 V6 Diesel 275 pk!