Officieel: Isuzu D-Max pick-up (2020)

Officieel: Isuzu D-Max pick-up (2020)De gloednieuwe Isuzu D-Max krijgt een grondig hertekend design en extra technologie.

Isuzu mag dan relatief onbekend zijn voor de meesten onder ons, de diehard avonturiers of professionele veeleisers kennen het Japanse automerk ongetwijfeld vanwege hun functionele (en onvermoeibare) D-Max pick-up.

De nieuwste generatie bouwt verder op de bestaande succesformule waarbij de 1.9-liter turbodiesel met 164 pk / 360 Nm een prominente rol speelt. Wel krijgt hij een AdBlue toevoeging om te voldoen aan de strenge Euro6d milieunormen die in 2021 verplicht zijn. De indrukwekkende veelzijdigheid (laadvermogen van 1.000 kg én trekvermogen van 3.500 kg) bleven eveneens onaangeroerd, desgewenst ligt de doorwaadhoogte op 80 cm waardoor de D-Max zich op elk terrein kan – en zal – bewijzen.

Aan de buitenzijde prijkt er een nieuwe (stoere) grille op de D-Max met ondermeer LED koplampen, binnenin oogt het allemaal een pak comfortabeler (of zelfs luxueuzer) dan voordien. Dit hebben ze klaargespeeld dankzij een sterke focus op een betere ergonomie, meer gebruikscomfort en hoogwaardige uitstraling, in een meer tastbare vorm noteren we een 9” infotainmentsysteem, 8-voudig verstelbare bestuurderstoel en dualzone airco. Op vlak van rijhulp en veiligheid doet de nieuwe generatie D-Max het met niet minder dan 8 airbags, Blind Spot Monitoring, Rear Cross Trafic Alert en Lane Assist.

De Isuzu D-Max komt opnieuw in drie koetswerkvarianten (Single Cab, Extended Cab en Double Cab), twee transmissies (handgeschakeld of automaat) en evenveel aandrijvingen (voor- of vierwielaandrijving). Daarnaast kan er ook een keuze gemaakt worden tussen verschillende uitrustingsniveau’s (L, LS en LSX) met daarboven een luxueuze V-Cross lifestyle uitvoering. De prijzen variëren tussen 31.429 euro (btw inclusief) tot 48.369 euro. Elke D-Max komt met een garantie van 5 jaar.

Lees hier onze rijtest met de Isuzu D-Max 1.9D!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...