Officieel: Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in hybride (2020)De vernieuwde Volkswagen Tiguan komt ook met een efficiënte eHybrid plug-in hybride!

Naast een frisse vormgeving, moderner interieur en extra gadgets/rijhulp/connectiviteit/veiligheid krijgt de vernieuwde Volkswagen Tiguan SUV ook twee zéér interessante extra motorisaties mee. Na vele jaren krijgt de Duitse bestseller eindelijk een volwaardig R topmodel met 320 pk al zal de zakelijke rijder voornamelijk oog hebben voor de fiscaal vriendelijke eHybrid plug-in hybride!

Die vertrekt van een 1.4-liter TSI viercilinder benzine (150 pk) en krijgt hulp van een elektromotor (116 pk), 13 kWh batterij en de nodige slimme software die het geheel zo zuinig mogelijk laten lopen. De CO2 uitstoot duikt vermoedelijk onder de magische grens van 50 g/km en ook de elektrische autonomie zou op 50 km (WLTP) liggen.

De Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in hybride krijgt verschillende rijmodi mee om zo optimaal mogelijk van je batterijlading gebruik te maken. In Hybrid probeert hij volautomatisch de beste keuze te maken, wie E-Power kiest zal zuiver elektrisch – en fluisterstil – rijden (maximum 130 km/u, tot wanneer de batterij leeg is). In de GTE (sport)stand spreek je het volledige vermogen aan!

Volkswagen wil de Tiguan eHybrid nog dit (na)jaar lanceren, prijzen volgen later.