Officieel: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid (2020)Met de geëlektrificeerde EcoBoost Hybrid aandrijflijn (MHEV) is de Ford Fiesta zuiniger én tegelijk krachtiger.

De meest verkochte Ford in Europa, de Fiesta, is vanaf nu te verkrijgen als EcoBoost Hybrid waarbij de éénliter driecilinder benzinemotor bijgestaan wordt door een 48V boordnet en een riemaangedreven startmotor/generator (MHEV). Daardoor kan de Fiesta overtollige energie opslaan en op een later moment aanwenden, in de praktijk moet deze technologie voor een 5% lager verbruik zorgen terwijl er tot 24 Nm extra voorhanden is. Een alerte start/stop helpt daarnaast ook waar nodig de benzinemotor uit te schakelen.

De EcoBoost Hybrid techniek werd geïntroduceerd op de hippe Puma crossover en is nu beschikbaar op de Fiesta in de 1.0 EcoBoost 125 pk (112 g/km CO2 WLTP) en 1.0 EcoBoost 155 pk (114 g/km CO2) benzinemotoren. Die laatste kan je voor het eerst krijgen met de zeventraps automaat met dubbele koppeling.

De Fiesta 1.0i EcoBoost Hybrid met 125 pk kost je minstens 21.395 euro (Connected).

Lees hier onze rijtest met de Ford Fiesta 1.1i 85 pk!
Lees hier onze rijtest met de Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 140 pk!
Lees hier onze rijtest met de Ford Fiesta Vignale 1.5 TDCi 120 pk!
Lees hier onze rijtest met de Ford Fiesta ST!