Officieel: Toyota Hilux facelift (2020)Toyota schenkt haar onvermoeide Hilux werkpaard frisse looks, nieuwe 2.8-liter dieselmotor en moderner infotainment.

Sinds ’68 prijkt de Hilux pick-up in de Toyota catalogus, de achtste generatie werd in 2015 voorgesteld. Dat maakt de tijd intussen rijp voor een deugddoende update. Die omvat op visuele vlak een nieuwe (3D achtige) grille, andere bumpers en nieuwe LED lichtblokken. Qua personalisatie zijn er nieuwe 18” lichtmetalen velgen en de Oxide Brons koetswerkkleur.

Binnenin groeit het krachtigere infotainmentsysteem tot 8” en krijgt het aangepaste functieknoppen voor een logischere bediening, uiteraard is er smartphone-connectiviteit voorzien via Apple CarPlay of Android Auto! Toyota introduceert hier nog meer gadgets in de vorm van Smart Entry, automatische airco, parkeersensoren en een 800W JBL audiosysteem!

Onder de motorkap van de Hilux komt er een nieuwe 2.8-liter viercilinder turbodieselmotor (204 pk / 500 Nm!) naast de bestaande 2.4-liter (150 pk). Alle versies met vierwielaandrijving hebben nu een laadvermogen van 1.000 kg en sleepvermogen van 3.500 kg!

Werkpaard of niet, de vernieuwde Hilux doet het met een herziene wielophanging, schokdemperafstelling, aangepaste bladveren en stuurbekrachtiging voor een aangenamer rijgedrag, demping én comfortgehalte.

Tevens introduceert Toyota de Hilux Invincible, de nieuwe topversie van het gamma. Deze Hilux Invincible onderscheidt zich van de andere Hilux’en met een exclusieve grille, bumper, skidplates, spatborden en portiergrepen, unieke velgen en afwijkende achterklep.

In oktober moet de vernieuwde Toyota Hilux zijn opwachting maken in het dealernet aan een nog ongedefinieerde vanafprijs.

Lees hier onze rijtest met de Toyota Hilux 2.4D!