Dit is de BMW X2 xDrive25e plug-in hybride (2020)!Na de eerdere officiële communicatie (inclusief prijs!) komt BMW nu met beeldmateriaal naar buiten omtrent de hippe/milieuvriendelijke X2 xDrive25e plug-in hybride!

Tussen de X1 xDrive25e plug-in en X3 xDrive30e plug-in hybride prijkt er een X2 xDrive25e waarvan BMW nu (eindelijk!) naar buitenkomt met het nodige beeldmateriaal. In vergelijking met een reguliere X2 krijgt de plug-in hybride enkele visuele wijzigingen (naast de laadklep linksvoor) mee, de Phytonic Blue blauwtint is eveneens nieuw! Wie goed kijkt zal ook zien dat de X2 PHEV 10 mm lichter bij het asfalt licht wat de aerodynamica ten goede moet komen.

De BMW X2 xDrive25e deelt zijn zuinige/milieuvriendelijke plug-in hybride aandrijflijn met de X1 PHEV en MINI Countryman PHEV, bestaande uit een 1.5-liter driecilinder benzinemotor (125 pk / 220 Nm) op de vooras en elektromotor (95 pk / 165 Nm) achteraan. Tezamen goed voor 220 pk / 385 Nm, een 0-100 sprint in 6,8 seconden en topsnelheid van 195 km/u. Een 8-traps automaat is standaard. Maar pas écht goed nieuws (voor de zakelijke rijder) is de beperkte CO2 uitstoot van minimaal 38 g/km en een functioneel laadvermogen van 410 liter tot maximaal 1.290 liter bagage.

De 10 kWh accu werd mooi onder de achterbank geïnstalleerd en biedt een zuiver elektrisch rijbereik van 57 km (WLTP). Tot 80% laden (de algemene standaard) neemt net geen vier uur in beslag met een 230V stopcontact, via een BMW i Wallbox lukt dat in 2u40. Zuiver elektrisch kan je bovendien nog steeds 135 km/u rijden al zal dat ietwat nefast zijn voor de batterijcapaciteit, om die zo optimaal mogelijk te gebruiken is er AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE en SAVE BATTERY rijmodi voorhanden.

De BMW X2 xDrive25e plug-in hybride kan je reeds bestellen vanaf 47.150 euro, voor 1.000 euro minder heb je de technisch relateerde X1 xDrive25e plug-in hybride!