Officieel: Pagani Huayra Imola (2020)De straffe(re) Pagani Huayra Imola overklast de reeds hardcore Huayra BC!

Desondanks ze bij Pagani maar een handvol exemplaren per jaar bouwen (ongeveer 15 à 20) weten ze ons op tijd en stond toch te verrassen. Na de Huayra coupé kwam eerst de hardcore Huayra BC waarna de dakloze Huayra Roadster (én Huayra Roadster BC) het leven zag. Slechts 100 exemplaren staan er op de planning van elke koetswerkvorm (coupé + cabrio) en tegen het einde van de productie zullen er daar enkele speciale uitvoeringen bijzitten.

Hier zien we de Huayra Imola die eind vorig jaar zijn publiek debuut reeds maakte met aangepaste aerodynamica (check die roofscoop!) en een krachtigere aandrijflijn. Pagani laat nu officieel weten dat er slechts vijf Imola’s zullen gebouwd worden én deze reeds allemaal besproken zijn, de eigenaars (een gelukkige m/v/x mét talent) hebben daarvoor minimaal vijf miljoen (!) euro overgemaakt.

De Pagani Huayra Imola rekent nog steeds op de 6.0-liter V12 van AMG makelij, in deze configuratie goed voor maar liefst 827 pk en 1.100 Nm wat hem per direct de krachtigste Pagani (tot nu toe) maakt. Hoe snel deze 1.246 kg zware Italiaan rond een circuit gaat is niet geweten, wel laat CEO Horacio weten dat alle aanpassingen toedragen aan betere rondetijden, rijdynamiek en de veiligheid. Om dit perfect te kunnen finetunen werd er meer dan 15.000 testkilometers afgelegd.