Het Autosalon van Brussel 2020 was een succesDe 98ste editie van het Autosalon van Brussel was een succes met 501.189 bezoekers én een lange lijst (internationale) premières!

Samen met de vele standhouders en partners kijkt organisator FEBIAC meer dan tevreden terug naar het Autosalon van Brussel dat zondagavond 19/01 de deuren sloot met 501.189 bezoekers. Dat is iets minder dan de “even jaar” edities in 2018 (542.662) en 2016 (555.000) maar toen duurde het Autosalon (minimaal) een dag langer.

Naast de voorliefde voor bier, chocolade, Rode Duivels en de zomerse trektocht richting de Zee blijft de Belg dus hondstrouw aan het Autosalon, zelfs met de aandachtsgeile sloebers activisten van Extinction Rebellion die zaterdag 18/01 de boel op stelten zetten.

De meest zichtbare trends van het Autosalon van Brussel 2020 zijn overduidelijk de doorgedreven elektrificatie met véél plug-in hybrides en een riant aanbod aan zuiver elektrische wagens. Tot voor kort waren die vooral in de hogere (lees: duurdere) segmenten terug te vinden, nu breken ze ook door in de toegankelijkere modellen.