Officieel: Ferrari Roma (2019)Een nieuwe instapper voor Ferrari!

Naast het meer sportieve gamma (F8 Tributo) en praktische gamma (vierzits GTC4Lusso’s) heeft Ferrari met de dakloze Portofino en krachtige 812 Superfast ook enkele GT’s (Gran Turismo) in het aanbod. Daar mogen we vanaf vandaag de Roma coupé bijrekenen die uitpakt met een nieuwe designlijn.

Een relatief schuine neus, compacte grille en elegante lijnenspel (zonder al te veel luchtinlaten) en vierkante LED achterlichten achteraan, de Ferrari Roma weet zich overduidelijk te differentiëren van de andere familieleden uit Maranello. Ook voor het interieur gaan de Italianen een andere kant uit met “twee gescheiden” delen, verticaal touchscreen en nieuw stuurwiel.

Onder de lange motorkap ligt de gekende 3.9-liter V8 turbobenzinemotor, hier met 620 pk / 760 Nm. Dankzij de 8-traps sportautomaat met dubbele koppeling (uit de SF90 Stradale), achterwielaandrijving en diverse rijhulpmiddelen (lees: digitale tovenarij) kan de 1.472 kg zware Roma in slechts 3,4 seconden aan 100 km/u zitten, 200 km/u lukt in 9,3 seconden!

Meer details (uitrusting, prijzen, topsnelheid, lanceringsdatum, …) volgen in een later stadium, aangezien de Ferrari Roma het stokje van “instapper” overneemt van de Portofino gaan we er vanuit dat je minder dan 197.000 euro zal betalen.