Maserati neemt met de kleurrijke Zeda afscheid van de magistrale GranTurismo en GranCabrio.

Na bijna twaalf jaar in productie is de tijd gekomen dat de Maserati GranTurismo en technisch gerelateerde GranCabrio op pensioen gaan. Beiden hadden een 4.7-liter V8 benzinemotor (van Ferrari) in het vooronder, goed voor 460 pk / 570 Nm. Voor wie het net wat meer mocht zijn had Maserati ook een MC Stradele uitvoering met 470 pk in de catalogus!

Als eerbetoon aan de luidkeelse sportwagen heeft Maserati het laatste exemplaar tot Zéda gedoopt met als grootste blikvanger de unieke kleurstelling. Starten doe je met een blauwe metaalkleur waarna het geheel naar donker/licht grijs en wit overgaat. Daarmee willen de Italianen de transitie duidelijk maken naar de toekomst.

Die toekomst zou in dezelfde fabriek (in Modena) tastbaar moeten zijn tegen midden 2020 waar ze vanaf vandaag werk maken van een nieuwe high-performance sportwagen met state-of-the art technologie. De kans is reëel dat ze daarvoor beroep doen op elektrificatie.

Lees hier onze rijtest met de Maserati GranCabrio Sport!
Lees hier onze rijtest met de Maserati GranTurismo MC Stradale!