Officieel: Citroen C5 Aircross Hybrid (2019)Citroen hangt de C5 Aircross aan de stekker.

Met de C5 Aircross Hybrid heeft Citroen (eindelijk) ook haar eerste plug-in hybride in het gamma. Deze combineert net zoals zijn Franse neven een 1.6-liter PureTech benzinemotor (180 pk) met een elektromotor (107 pk) in combinatie met de aangepaste EAT8 transmissie en 11,8 kWh lithium-ion batterij. Goed voor een systeemvermogen van 225 pk / 320 Nm, minimaal 39 g/km CO2 en een zuiver elektrisch rijbereik van 50 km. Laden doet de Citroen C5 Aircross Hybrid in twee uur aan een krachtige Wallbox, met een regulier 230V stopcontact zal dat maximaal 7 uur duren.

De excentrieke vormgeving van de C5 Aircross wordt voor de plug-in hybride nog wat aangescherpt met een appelblauwzeegroene h(ybrid) badge en het Anodised Blue stylingpack. Dat biedt diverse blauwe accenten (binnenin + buiten) met blauwe sfeerverlichting die actief wordt als je zuiver elektrisch rijdt, iets wat ook zichtbaar moet zijn aan de buitenzijde. Op het 12,3” digitaal instrumentenpaneel kan je mooi de energiestroom volgen, daarnaast kan je specifiek opteren – indien mogelijk – voor een zuiver elektrische aandrijving, hybride of enkel de benzinemotor.

Medio 2020 moet de – 100% fiscaal vriendelijke – Citroen C5 Aircross Hybrid in de showrooms staan met een vanafprijs van ongeveer 40.000 euro. Een eerste kennismaking zal op het Autosalon van Brussel begin januari zijn!

Lees hier onze rijtest met de Citroen C5 Aircross!