Officieel: Audi R8 V10 RWD facelift (2019)Opnieuw prijkt er een speelse Audi R8 V10 met achterwielaandrijving in de catalogus.

In navolging van de facelift voor de R8 V10 Coupé en R8 V10 Spyder frist Audi nu ook de achterwielaangedreven R8 V10 op. Voordien was dit een gelimiteerde R8 V10 RWS, nu wordt het een permanent onderdeel van het aanbod.

De Audi R8 RWD is zowel te verkrijgen als Coupé en dakloze Spyder, beiden doen het met een nieuwe voorbumper, aangepaste diffuser en nieuwe personalisatiemogelijkheden (oa 18″ en 19″ velgen). Visuele verschil zit hem in de de duotone side blades en de RWD badge in het interieur.

Centraal achteraan ligt de atmosferische 5.2-liter V10 met 540 pk en 540 Nm die al zijn vermogen richting de achteras stuurt via de zeventraps automaat met dubbele koppeling. Een mechanisch sperdifferentieel moet voor een optimale verdeling zorgen tussen het linker en rechter wiel. De R8 V10 RWD Coupé doet 3,7 seconden over de 0-100 sprint en haalt 320 km/u, in het geval van de dakloze R8 V10 RWD Spyder is dat 3,8 seconden en 318 km/u maar uiteraard met een versterkte auditieve beleving. Door het schrappen van de quattro vierwielaandrijving is de RWD ongeveer 65 kg lichter dan voordien.

Begin 2020 prijkt de R8 V10 RWD in de specialiseerde Audi Sport verdelers, bestellingen worden reeds opgenomen aan 147.900 euro (Coupé) of 161.900 euro (Spyder).

Lees hier onze rijtest met de Audi R8 V10 Spyder!