Officieel: Audi RS4 Avant facelift (2019)

Officieel: Audi RS4 Avant facelift (2019)Na de opfrisbeurt voor de reguliere A4 familie wordt de potente Audi RS4 Avant ook opgefrist.

Net zoals de reguliere A4 Berline, A4 Avant, A4 Allroad en S4 TDI derivaten krijgt het RS4 Avant topmodel een deugddoende opfrisbeurt. Visuele verschillen zijn eerder beperkt maar het verschil tussen twee uitvoeringen moet snel duidelijk worden met de aangepaste grille (zonder rand!) en (optionele) Matrix LED lichtblokken.

In de personalisatiegids staan de nieuwe Turbo Blue, Tango Red en Nogaro Blue (een verwijzing naar de RS2 voorvader uit ’94) koetswerkkleuren. Standaard krijgt de vernieuwde RS4 Avant opnieuw 19” lichtmetalen velgen mee, desgewenst zijn er ook 20” exemplaren voorhanden. Wie écht serieuze plannen heeft met deze blitse middenklasser kan beroep doen op koolstofkeramische remschijven (vooraan).

Binnenin zijn er eveneens diverse mogelijkheden voorhanden op vlak van afwerking en materiaalkeuze, gloednieuw is wel het 10,1” grote intotainmentsysteem mét touchscreen. Het fijne stuurwiel krijgt een RS knop mee – net zoals bij de RS6 Avant en RS7 Sportback – waarmee je vliegensvlug kan kiezen voor een eigen afstelling qua stuurgevoel, schakelsnelheid, gasrespons, soundtrack, …

Dankzij de functionele koetswerkvorm blijft de praktisch inborst van de Audi RS4 Avant aanwezig, zo slikt de koffer minimaal 495 liter tot maximaal 1.495 liter met de achterbank plat. De kofferklep én bagagescherm zijn standaard elektrisch bediend.

Voorin blijft de 2.9-liter V6 benzinemotor trouw op post met nog steeds 450 pk en 600 Nm, goed voor een 0-100 sprint met het gezin + hond in 4,1 seconden. Bij 250 km/u bereik je de elektronisch begrensde topsnelheid, mits een supplement kan dat opgetrokken worden tot 280 km/u. Naast de machtige prestaties maakt de 2.9 TFSI ook indruk met zijn grote efficiëntie – aldus Audi – met een (theoretisch) normverbruik van 9,2 liter benzine per 100 km en een CO2 uitstoot van 208 g/km. De slimme quattro vierwielaandrijving en 8-traps Tiptronic automaat zorgen voor een optimale krachtontplooiing.

Je kan de gloednieuwe Audi RS4 Avant in primeur ontdekken op de Zoute Grand Prix 2019, bestellingen worden alreeds opgenomen aan minimaal 82.000 euro. Net voor de jaarwisseling moeten de eerste exemplaren alreeds geleverd worden.

Lees hier onze rijtest met de Audi RS4 Avant 2.9 TFSI (2018)!

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...