Officieel: Toyota C-HR update (2019)Extra uitrusting, personalisatie en een 2.0-liter benzinemotor voor de hippe Toyota C-HR!

Terwijl de prototypes van een gloednieuwe generatie intussen de nodige testkilometers malen (ondermeer in hartje Brussel) frist Toyota de C-HR crossover nog even op met een MY20 uitvoering. Een dergelijke “model year update” mag dan niet zo ingrijpend lijken op papier, voor de consument kan het een grote troef zijn.

De “vernieuwde” Toyota C-HR kan je herkennen aan zijn gewijzigde voorbumper (oa de mistlampen verschuiven van positie) met standaard LED verlichting (voor+achteraan). In de personalisatiegids staan er nieuwe 17” en 18” velgen naast twee nieuwe kleurtinten (Supersonic Red en Hot Lava Orange), al dan niet te verkrijgen met een contrasterend zwart of zilver dak.

Binnenin moet het vooral stiller zijn dankzij extra inspanningen op vlak van het NVH (noise, vibration and harshness) niveau. Op connectiviteitsvlak voorziet de Japanse autoconstructeur ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto, updates voor de navigatiekaarten kunnen dan weer “over the air” gedownload worden.

Naast de 1.8-liter Hybrid (122 pk, vanaf 109 g/km CO2) krijgt de Toyota C-HR – net zoals de Corolla familie – nu ook een krachtigere 2.0-liter Hybrid (184 pk, vanaf 118 g/km CO2) benzinemotor mee. Tevens werd het stuurgevoel wat aangepast net zoals de ophanging wat respectievelijk voor meer gevoel en comfort moet zorgen. De klassieke 1.2-liter benzinemotor (116 pk, zonder hybridetechnologie) zal verdwijnen uit de catalogus.

De Toyota C-HR (MY20) staat snel in de showrooms aan een soortgelijke prijs als nu (vanaf 20.830 euro).

Lees hier onze rijtest met de Toyota C-HR 1.2 Turbo!
Lees hier onze rijtest met de Toyota C-HR 1.8i Hybrid!