Dit is het nieuwe Volkswagen logo (2019)Le nouveau Volkswagen est arrivé.

Neen, er scheelt (waarschijnlijk) niets aan je ogen of aan onze beeldendatabank. Dit is effectief het nieuwe Volkswagen logo dat een nieuwe tijdperk moet inluiden, niet toevallig met de innovatieve, vooruitstrevende en zuiver elektrische ID.3. Al heeft het nieuwe logo wel héél veel weg van het oude.

Het nieuwe logo werd in primeur aangebracht op het hoofdkantoor in Wolfsburg, op korte tot middellange termijn (einddatum zou midden 2020 zijn) moet het doorvloeien naar alle VW verdeelpunten wereldwijd. De nieuwe look biedt een uniforme 360°-merkbeleving die bovendien moderner en authentieker moet zijn. Tevens komt er een auditieve versie (sound logo in het jargon) die de communicatie voortaan ook akoestisch onmiskenbaar moet maken!

Na tientallen jaren waarin Volkswagen in het voertuig en in de reclame met een mannenstem sprak, krijgt het populaire Duitse automerk nu een vrouwenstem. Op bijna alle markten zal een vrouw met een warme, sympathieke en zelfverzekerde stem voor VW spreken.