Officieel: Hyundai i30 N Project C (2019)Dit is de scherpere/straffere i30 N met véél koolstofvezel.

Op het Autosalon van Frankfurt pakt Hyundai niet enkel groots uit met de kleine i10 stadswagen, tevens presenteren de Europese Koreanen met enige fierheid de i30 N Project C. Daarbij verwijst de derde letter van het alfabet niet enkel naar Area C, een circuit op de Hyundai Namyang R&D Center maar ook naar koolstofvezel (carbon in het periodiek stelsel).

Motorisch blijft alles bij het oude, de 2.0-liter viercilinder turbobenzine levert 275 pk / 353 Nm en dat is goed voor 0-100 sprint in 6 seconden plus een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Tot nader orde is de i30 N enkel te verkrijgen met voorwielaandrijving en een manuele 6-bak.

De i30 N Project C weet zich te onderscheiden met een riante voorliefde voor koolstofvezel in de vorm van de voorbumper, sideskirts, diffusor, Sabelt sportzetels en motorkap. Tezamen met de gesmede velgen van specialist OZ is de Project C 50 kg lichter als voordien. De contrastende oranje accenten moeten op visueel vlak duidelijk maken dat je met iets speciaals onderweg bent.

Slechts 600 exemplaren wil Hyundai produceren van de i30 N Project C. De eerste kennismaking kan in Frankfurt, erna verwachten we hem spoedig in België!

Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 N 250 pk!
Lees hier onze rijtest met de Hyundai i30 N 275 pk!