Officieel: Mercedes GLC300e plug-in hybride (2019)De nieuwe generatie Mercedes GLC doet het met een GLC300e plug-in hybride.

Daar waar er bij de vorige GLC en GLC Coupé een 350e plug-in hybride uitvoering in de catalogus prijkte doet de nieuwe generatie het ‘slechts’ met een 300e. Desondanks de lagere numerieke waarde blijft het basisconcept zo goed als behouden in de vorm van een tweeliter viercilinder benzine (211 pk) die elektrohulp krijgt waardoor er 320 pk / 700 Nm ter beschikking staat. Dat is zowaar 130 Nm meer (!) als voordien, de automaat heeft vanaf heden ook negen verzetten ipv zeven voordien.

Met 51 g/km CO2 valt de GLC300e net buiten de fiscale voordelen al gaan we er vanuit dat Mercedes België dat nog wel zal rechttrekken. Met een volle 13,5 kWh batterij geraak je zuiver elektrisch 39 à 43 km ver (WLTP), aan het stoplicht doe je dan weer 5,7 seconden over de 0-100 sprint!

In de koffer van de GLC300e past er nog steeds 395 liter tot maximaal 1.445 liter bagage, aan de trekhaak kan je tot 2.000 kg (geremd) hangen.

De nieuwe generatie Mercedes GLC300e plug-in hybride staat broederlijk naast zijn grote GLE350de plug-in hybride evenknie op het Autosalon van Frankfurt al rekent die wél op een dieselmotor! Begin 2020 moeten ze bij de lokale verkooppunten staan!