Officieel: Seat Tarraco FR Plug-in Hybrid (2019)De Seat Tarraco gaat aan de stekker.

Officieel draagt deze creatie nog een Concept toevoeging in de benaming maar het mag/moet duidelijk zijn dat Seat snel werk zal maken van een milieuvriendelijke Tarraco plug-in hybride uitvoering. In hun grootste SUV (met vijf of zeven zitplaatsen) hebben ze namelijk ruimte genoeg om batterijen te integreren, tevens komen de details van de aandrijflijn in grote lijnen overeen met het Formentor Concept van het sportieve CUPRA submerk.

Zo combineert de Tarraco FR Plug-in Hybrid Concept een 1.4-liter TSI viercilinder benzinemotor (150 pk) met een elektromotor (116 pk), goed voor een gecombineerd vermogen van 245 pk / 400 Nm én een CO2 uitstoot van minder dan 50 g/km. Dankzij een 13 kWh lithium-ion batterijpack moet je ongeveer 50 km elektrisch kunnen rijden.

Gezien de “conceptvorm” is deze Seat nog gezegend met funky velgen en een eveneens funky lettertype voor de type-aanduidingen achterop, vermoedelijk zullen die bij een productiemodel meer in de lijn liggen met het reguliere Tarraco aanbod. Grootste kenmerk is de laadklep rechtsvoor, binnenin krijg je enkele specifieke e-menu’s in het infotainmentsysteem dat hier groeide tot 9,2”.

Tezamen met de plug-in hybride technologie toont Seat hier een sportieve FR uitrustingsniveau dat de SUV extra karakter geeft aldus de Spanjaarden. Daarvoor rekent die op 19” aluminium velgen (optioneel 20”), een aangescherpte grille, doorlopende LED achterlichten en een nieuwe Fura Grey koetswerkkleur.

Lees hier onze rijtest met de Seat Tarraco 2.0 TSI DSG7 4Drive!