Officieel: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (Coupe) (2019)Porsche perst zowaar 680 pk uit de hybride aandrijflijn van de Cayenne Turbo S E-Hybrid en Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé.

Voor wie geen genoegen neemt met de 462 pk sterke Cayenne E-Hybrid (70 g/km CO2) lanceert Porsche nu een knotsgekke Turbo S E-Hybrid uitvoering in analogie met de Panamera Turbo S E-Hybrid. Te verkrijgen in de reguliere Cayenne als blitse Cayenne Coupé koetswerkvorm, beiden voorzien van 680 pk en 900 Nm (85 g/km CO2). In de meest optimale omstandigheden goed voor een 0-100 sprint in 3,8 seconden en een topsnelheid van net geen 300 km/u! 295 km/u om precies te zijn.

De Duitse sportwagen/SUV bouwer uit Stuttgart/Zuffenhausen rekent hiervoor op de 4.0-liter V8 (550 pk / 770 Nm) en 8-traps Tiptronic S uit de reguliere Cayenne Turbo die de hulp krijgt van een geïntegreerde elektromotor (136 pk / 400 Nm) en 14,1 kWh sterke batterijpack. Aan een krachtig laadpunt heb je 2,4 uur nodig om de batterij volledig op te laden, aan een 230V stopcontact loopt het op tot ongeveer zes uur. Zuiver elektrisch geraak je met de Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – op papier – maximaal 40 km ver en dit maximaal 135 km/u!

Het topmodel van de Cayenne familie komt met een behoorlijk royale basisuitrusting, zo krijg je standaard al het Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) stabilisatiesysteem, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) remsysteem. Ook standaard zijn 21-inch Aero velgen, Sport Chrono Package én Porsche Active Suspension Management (PASM, ook wel luchtvering genoemd).

De Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid is vanaf NU verkrijgbaar in ruil voor 177.277 euro, voor de Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé wordt dat minimaal 183.448 euro!