Officieel: Audi e-tron 50 quattro (2019)Audi komt met een e-tron SUV instapversie met 71 kW batterij.

De veelbelovende e-tron SUV loopt nu vlot van de band in Brussel waardoor de Duitse premiumconstructeur kan starten met de uitbreiding van het aanbod. Op (korte?) termijn verwachten we een sportieve uitvoering (e-tron S of se-tron?) al lanceert Audi nu eerst een 50 quattro basisversie onder de bestaande 55 quattro (95 kW, rijbereik van 400 km).

Deze Audi e-tron 50 quattro doet het nog steeds met vierwielaandrijving zoals de naam aangeeft al is het voornamelijk de elektromotor op de achteras die het nodige vermogen levert. In bepaalde prestaties sprint een exemplaar vooraan bij. De “50” verwijst (op een of andere manier) naar het systeemvermogen van 313 pk / 540 Nm en de 71 kW sterke accu.

Deze e-tron instapversie doet 7 seconden over de nul-naar-honderd sprint en is in staat om 190 km/u te halen al is de actieradius van 300 km (op papier) misschien interessanter bij deze luxueuze elektrische SUV. Aan een snellader kan je hiermee maximaal tot 120 kW laden, aan een klassieke laadpaal (11 kW) moet je 7 uur incalculeren.

Vanaf deze zomer kan de nieuwe e-tron 50 quattro bestellen aan ongeveer 70.000 euro, eind dit jaar worden de eerste exemplaren geleverd. Visuele verschillen zijn er niet tussen de 55 en 50 versie, als je het lief vraagt halen ze zelfs de badge weg.