Officieel: Audi Q7 facelift (2019)

Officieel: Audi Q7 facelift (2019)Audi voorziet de grote Q7 SUV van een uitgebreide opfrisbeurt.

De tweede generatie Audi Q7 gaat al mee sinds 2015 waardoor de tijd rijp is voor een deugddoende opfrisbeurt, mooi in analogie met de andere SUV nieuwigheden uit de catalogus. De vernieuwde Q7 is direct te herkennen aan de (reusachtige) Singleframe grille met verticale lijnen, een aangescherpte voorbumper (met eveneens reusachtige luchtinlaten) en extra chroom accenten rondom. Naast nieuwe personalisatiemogelijkheden (velgen, kleurtjes, …) kan de Audi Q7 vanaf nu ook uitgerust worden met LED Matrix HD lichtblokken (inclusief lasers!).

Met het verfijnde onderstel moet het comfortgehalte van de Q7 nog sterker naar boven komen, zo krijgt de Q7 vanaf heden meesturende achterwielen (extra stabiliteit + wendbaarheid) en behoort luchtvering tot de basisuitrusting net zoals 19” velgen. Wie sportiever voor de dag wil komen krijgt een S-Line sportonderstel dat 15 mm dichter bij het asfalt ligt.

Binnenin is er nog steeds plaats voor 5 of 7 inzittenden die profiteren van 11 mm extra in de lengte, qua bagagevolume wordt dat 865 liter tot maximaal 2.050 liter. Een elektrische kofferklep is standaard, voor de magische voetbediening moet je wel nog steeds bijbetalen.

Qua infotainment volgt de Q7 zijn premium soortgenoten (A6, A7, A8, …) met een haarscherp digitaal dashboard en tweedelig infotainmentsysteem. Ook qua rijhulp, veiligheid, connectiviteit en hightech gadgets (WiFi hotspot, Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System, Car-to-X-service Traffic Light Information, …) neemt de blitse SUV zo goed als alles over.

De vernieuwde Audi Q7 zal de initieel markt bestormen met twee 3.0-liter V6 diesels, de 45 TDI (231 pk) en 55 TDI (286 pk), die later het gezelschap krijgen van een 55 TFSI (3.0-liter V6, 340 pk) benzinemotor. Eindbazen gaan uiteraard voor de SQ7 die – net zoals de SQ8 – beroep doet op een 4.0-liter V8 TDI met 435 pk! Alle motorisaties krijgen de 8-traps Steptronic automaat en vierwielaandrijving mee.

Een volwaardige plug-in hybride staat op de planning om écht “zuinig” voor de dag te komen (afgezien van het stevige gewicht/formaat/uitstoot), intussen krijgen alle motorblokken wel al mild hybrid technologie mee met een 48V elektrisch boordsysteem en compacte lithium-ion batterij. Die slaat zoveel mogelijk energie op om dan later nuttig te kunnen gebruiken.

Een marktlancering is voorzien voor september, prijzen volgen later maar zullen in de lijn liggen het met huidige aanbod (van 62.000 euro).

Deel dit bericht:

Reageer

Reactie aan het plaatsen...