Officieel: Nissan GT-R update (MY20)Naast de aangescherpte GT-R NISMO voorziet Nissan de “reguliere” GT-R van enkele doordachte updates én een feestelijke GT-R 50th Anniversary Edition!

In afwachting van een gloednieuwe generatie GT-R – die we niet voor 2021 moeten verwachten – voorziet Nissan de Godzilla van dienst op tijd en stond van een update. Zo krijgt de GT-R MY20 (Model Year 2020) nieuwe turbo’s mee waardoor niet enkel de gasrespons toeneemt, ook de efficiëntie stijgt wat dan weer een gunstige invloed heeft op het verbruik. Motorisch blijft het wel bij een 3.6-liter zescilinder die 570 pk / 633 Nm produceert in combinatie met vierwielaandrijving.

De bevestigingspunten van de uitlaatspruitstukken werden aangepast net zoals een herziening van de zestraps automaat (en meer specifiek de sportieve R modus). Daardoor moet de Nissan GT-R sneller/beter/logischer schakelen op zowel het circuit als bij straatgebruik. Het kenmerkende uitlaatgeluid van de GT-R wordt dan weer extra versterkt dankzij een nieuwe titanium einddemper met titanium uitlaatmonden met gepolijste blauwe randen. En de nieuwe rembekrachtiging zorgt voor een verbeterde remkracht en meer remgevoel. Alle GT-R’s verlaten bovendien de fabriek in Japan met het multimediale NissanConnect infotainmentsysteem dat eveneens Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt.

Nissan levert de bijgeschaafde GT-R in vijf smaken: GT-R Pure, GT-R Black Edition, GT-R Prestige, GT-R Track Edition en de fabelachtige GT-R NISMO. Speciaal voor een halve eeuw GT-R is er tevens een unieke 50th Anniversary Edition uitvoering die het doet met unieke details. De GT-R 50th Anniversary Edition wordt geleverd met een historische two-tone kleurstelling waarbij het Bayside Wangan blauw mooi contrasteert met de witte accenten.

Lees hier onze rijtest met de Nissan GT-R (MY17)